Preguntes freqüents sobre la nova situació provocada pel COVID-19.
Cancel·lació desplaçaments per a recollida de materials a partir del 16/04/2020.
Ja no es poden realitzar desplaçaments a pisos o residències durant el curs per a recollir materials didàctics o equips informàtics. El canvi de criteri del ministre d’interior deixa sense validesa les certificacions ja emeses per qualsevol universitat, per la qual cosa us poden multar igual.
En quins casos puc viatjar al meu pis d’estudiant/residencia?
Es manté la possibilitat dels estudiants de retorn a la residència habitual o domicilis equivalents, en cas de necessitat per la finalització de la relació contractual’. Segons els apartats d) i h) de l’article 7.1 del Reial decret 463/2020.
Aquests desplaçaments han de continuar realitzant-se de manera individual, llevat que s’acompanye a persones amb discapacitat, menors, majors, o per una altra causa justificada, i respectant en qualsevol cas les mesures de seguretat i higiene dictades per les autoritats sanitàries.
Sí que pots tornar al teu pis d’estudiants si és la teua residència habitual, però una vegada sigues allí no pots tornar a desplaçar-te a un altre domicili.
Com es realitzarà la docència fins a finals del curs 2019/2020?
Tota la docència s’ha de realitzar, però en format online.
Com serà l’avaluació?
Cada universitat ha de desenvolupar procediments d’adaptació de l’avaluació a través de mitjà no presencials.
Quan coneixeré el sistema amb el qual se m’avaluarà?
Actualment la UPV es troba treballant per a desenvolupar un sistema permeta les condicions més òptimes, donades les circumstàncies, garantint la qualitat de la docència i l’atenció a l’alumnat. A mesura que es tinga nova informació disponible s’anirà comunicant a la comunitat universitària pels mitjans habituals, correu i RRSS.
Avaluació a distància en un entorn docent virtual.
Quins preparatius es recomanen si realitzaré un examen online?
- Cerca un espai còmode i que et permeta mantindre una sessió de treball sense molèsties i interrupcions.
- En la mesura que siga possible, acosta’t el més que pugues a l’encaminador d’internet (o connecta’t a ell amb un cable de xarxa) o cerca un punt de la casa amb bona cobertura de mòbil, per a previndre corts.
- Si treballaràs en un ordinador portàtil connecta’l a la xarxa elèctrica per a evitar corts de connexió indesitjats.
- Prova la teua connexió abans de l’examen.
Com puc contrastar la qualitat de la meua connexió?
- Cerca la ubicació idònia del teu ordinador per a garantir-te una bona connexió a Internet.
- En connexió per Wifi, situa’t el més a prop possible de l’encaminador.
- Si pots utilitzar una connexió mitjançant cable a l’encaminador, és la que et proporcionarà més seguretat i rendiment.
- Si utilitzes connexió mòbil, cerca un punt de la teua ubicació on tingues la millor cobertura.
Comprova la qualitat de la teua connexió i que la mateixa és estable. Pots passar aquest test de velocitat de RedIris per a comprovar la qualitat d’aquesta. Fixa’t especialment en el temps de descàrrega de pàgina web i d’un fitxer de 10Mb i avalua que siga raonable. Aquest test també et pot ajudar a buscar la millor ubicació de la teua casa.
Per a garantir que no perds la sessió del teu examen i amb això tot el treball realitzat fins llavors, és important que comproves que el teu proveïdor d’Internet t’assigna una adreça IP fixa durant el temps de connexió. Habitualment aquest ell és el cas més comú però certs tipus de connexió (connexions WiMAX, …..) pot ser que no assignen adreces IP fixes. Si tens experiència que quan estàs connectat a poliformaT et demana reautenticarte periòdicament, encara que estigues treballant, el millor és realitzar una connexió VPN a la UPV prèviament per a garantir-te aqueixa adreça IP fixa. Segueix aquestes instruccions per a realitzar la connexió VPN.
Què he de saber per a realitzar un examen en PoliformaT?
- És important llegir la primera pàgina de l’examen, on t’indica com està configurat el mateix, si tens un temps limitat per a fer-lo, quantes vegades pots fer l’examen, etc.
- No òbrigues diverses pestanyes ni finestres de poliformaT en el navegador, ni accedisques amb diversos navegadors. Això pot generar inconsistències en la plataforma i pot donar-te un error inesperat, produint la pèrdua de les dades de l’examen i la impossibilitat de realitzar l’examen de nou.
- No deixes que caduque la sessió. Poliformat manté la sessió 45 min si no realitzes cap activitat. Marcar una resposta no es considera activitat i no manté la sessió. Guardar l’examen o passar la pàgina (si l’examen tinguera diverses pàgines) sí que es considera activitat i manté la sessió.
- Guarda sovint. Protegeix-te davant la pèrdua de dades. Para atenció als possibles missatges de validació i llig aquests amb deteniment. És possible que no pugues guardar una pregunta numèrica si poliformaT no l’accepta i per consegüent no pugues enviar l’examen.
- En un examen temporitzat, no esperes fins als últims segons per a enviar l’examen. Poden passar segons entre que prems enviar i efectivament s’envia l’examen, i podries acabar manant l’examen fora de temps.
Com es realitzen els exàmens?
- En relació a la duració de l’examen i als moments d’inici i de fi de l’examen, els professors estan avisats de la conveniència de deixar una mica de temps de marge per a la teua autenticació en els servidors d’examen. El teu professor et comunicarà les hores d’inici, lliurament i duració de l’examen en la convocatòria d’aquest.
- Tingues en compte que el temps estimat per a la realització de l’examen és única i exclusivament per a la realització d’aquest, no per a la consulta d’exercicis i material, no confies que podràs revisar material durant la realització de l’examen perquè no tindràs temps, el temps d’estudi haver de ser previ a l’examen.
- Si l’examen ho permet comprova l’extensió de l’examen i les preguntes per a calcular el temps del qual disposes per a cada pregunta.
- Feix una primera lectura ràpida si és possible (en la primera pantalla en començar l’examen t’indica dades importants, com són la configuració d’aquest, si és possible tornar o no arrere en les preguntes,etc.).
- Controla els temps de lliurament o posa’t una alarma en el mòbil per a tindre un avís 10 minut abans de la seua finalització o quan consideres, per a evitar problemes en el lliurament.
- Durant l’examen és important que mantingues obertes les vies de comunicació amb el teu professor, per a això:
- Connecta’t a Microsoft Teams abans de l’inici de l’examen i activa les notificacions.
- Si el teu professor necessita realitzar una comunicació sobre algun possible aclariment o incidència en l’examen el farà a través del canal/grup de l’assignatura. Estigues atent a les notificacions per a rebre aquestes informacions del teu professor.
- Si tu necessites realitzar alguna pregunta al teu professor durant el desenvolupament de l’examen, utilitza el xat privat amb el teu professor. Per a això, abans de l’examen, localitza l’usuari office365 del teu professor i afig-ho als teus favorits del xat de Teams.
- L’usuari Office365 del teu professor (Xxx@upv.edu.es) també et pot ser necessari si necessites enviar-li alguna informació per correu electrònic en cas de tindre algun problema en el lliurament d’arxius mitjançant poliformaT (si són requerits).
Com s’han de realitzar els lliuraments per foto d’exàmens manuscrits?
En els exàmens en els quals se’t requerisca que envies foto del manuscrit que hages pogut utilitzar per a aconseguir els resultats has de tindre en compte les següents consideracions:
- Si es requereix el lliurament de fotos del manuscrit, el teu professor t’informarà del procediment, detallant si l’enviament del manuscrit es realitzarà integrat en el propi examen o si es realitzarà en una tasca o prova posterior.
- És molt probable que se’t sol·licite enviar aqueix manuscrit en format PDF. Per a l’enviament del manuscrit digitalitzat en format PDF tens a la teua disposició múltiples opcions. L’aplicació recomanada és Microsoft Office Lens. La informació d’Office Lens la tens en Com utilitzar Office Lens per a entregar un Examen (més a baix també hi ha un parell de qüestions sobre això). És important que t’instal·les i proves l’aplicació abans de l’examen.
- En cas que tingues algun problema en poliformaT per a entregar les fotos del manuscrit mitjançant l’examen/tasca posterior hauràs d’enviar el manuscrit amb el mateix format a la bústia de correu d’Office365 del teu professor abans de l’hora de lliurament de l’examen. Localitza i tingues preparada l’adreça de correu Office365 del teu professor (Xxx@upv.edu.es) abans de l’examen per si t’anara necessari utilitzar-la. L’annex més gran que suporta el correu de la UPV és de 20MB. Per això és recomanable enviar un màxim de 10 pàgines en el mateix correu. Si l’examen ocupa més envia’l per parts amb un PDF en cadascuna.
- Conserva l’original del manuscrit digitalitzat per si el teu professor te’l requereix posteriorment. És imprescindible mantindre una total coherència entre les respostes enviades en l’examen de poliformaT i el manuscrit digitalitzat.
Què he de fer si tinc algun problema?
- En cas que es produïsca algun problema tècnic o es detecte alguna errata o deficiència en l’examen que el professor desitge comunicar als alumnes, l’eina de comunicació recomanada és el canal de TEAMS de l’assignatura. Inicia sessió en Teams abans de l’examen i activa les notificacions per a estar atent a aquests anuncis del teu professor.
- Si tu necessites realitzar alguna pregunta al teu professor durant el desenvolupament de l’examen, utilitza el xat privat amb el teu professor. Per a això, abans de l’examen, localitza l’usuari office365 del teu professor i afig-ho als teus favorits del xat de Teams.
- Si tens problemes en el lliurament de les fotos dels manuscrits en els exàmens en els quals se’t demane, el teu professor t’informarà en la convocatòria del procediment alternatiu a utilitzar per al lliurament. El recomanat és que se’t permeta el lliurament dels arxius mitjançant un correu electrònic a l’usuari Office365 del teu professor (Xxx@upv.edu.es), localitza aquesta adreça de correu abans de l’examen i tingues-la preparada per si necessites utilitzar-la.
- Si es produeix un error en poliformaT durant l’examen, has de tancar el navegador, tornar a obrir-lo i accedir de nou a l’examen. Si l’examen s’ha guardat correctament, podràs continuar on el vas deixar.
Mes informació ací.
Com utilitzar Microsoft Office Lens per a entregar un examen
Com puc instal·lar l’App en el meu dispositiu?
Microsoft Office Lens es pot instal·lar en Android o Apple iOS des de les botigues oficials. Fixa’t en què el desenvolupador de l’aplicació siga Microsoft Corporation.
Com es crea el document PDF amb les fotos/escanege del manuscrit de l’examen?
El lliurament d’exàmens en els quals es demanen fotos de l’examen manuscrit es realitzarà a través d’un PDF multipágina. Per a això el procediment és el següent:
- S’obri l’aplicació, es va a la pestanya “Document” i es realitza la foto de la primera pàgina.
- S’afigen més pàgines amb el botó “Agregar nou” fins a finalitzar la totalitat de les pàgines a enviar.
- Si en alguna pàgina ens hem equivocat, abans de prémer “Llest” podem passar per les pàgines arrossegant als costats i eliminar o agregar les que resulte convenient. Una vegada fotografiades totes les pàgines i seleccionades totes les que desitgem enviar, es prem “Llest”.
- Ara en la pantalla de guardar, seleccionem PDF. Mitjançant una pulsació llarga sobre PDF podem triar la ubicació d’emmagatzematge.
Més informació ací.
Fins a quina data es poden presentar els TFG/TFM?
Els treballs fi de grau i els treballs fi de màster matriculats en el curs 2019‐2020 podran presentar-se fins al 15 de desembre de l’any 2020. Aquesta ampliació està especialment indicada per a aquells treballs que requerisquen d’una pràctica experimental o de camp que s’ha vist interrompuda o impossibilitada per l’estat d’excepció actual, encara que és aplicable de manera general a tots els treballs final de grau i treballs final de màster.
Com es realitzaran les defenses?
En la situació actual és coherent establir que l’única possibilitat de defensa és mitjançant videoconferència, utilitzant les eines proporcionades i suportades per la Universitat Politècnica de València tal com es troba contemplada en la Normativa Marco de treballs fi de grau i treballs fi de màster en l’article 9.6:
En els casos en què existisquen raons que ho justifiquen i amb l’autorització de la CAT, a petició de l’estudiant es podrà realitzar la defensa del TFG o TFM per vídeo conferencia.
Els terminis establits per a la realització de la defensa no haurien de variar, excepte per problemes de connexió o funcionament del sistema de videoconferència.
Procediment per a la defensa pública dels treballs fi de grau i els treballs fi de màster. L’article 9.1 de la Normativa Marco de treballs fi de grau i treballs fi de màster determina:
Tots els TFG o TFM seran defensats en convocatòria pública davant el tribunal designat a aquest efecte, llevat que els treballs realitzats estiguen sotmesos a alguna mena de restricció per existir acords de confidencialitat amb empreses o tercers o quan puguen generar-se drets de propietat intel·lectual, i en aquest cas s’estarà al que s’indica en a l’article 10 d’aquesta normativa.
Per això és necessari establir el següent procediment que garantisca la defensa pública, excepte en els supòsits sotmesos a restricció de publicitat.
Quin és el procediment per a garantir la defensa pública?
- L’Estructura Responsable del Títol (ERT) gestionarà els tribunals, torns i sessions de defensa de les convocatòries establides de la manera habitual, mitjançant l’aplicació Ebrón. Aquest procediment estableix com s’organitzaran i publicitaran els torns de defensa per a ser realitzades mitjançant videoconferència.
- L’eina per a realització dels actes de defensa dels treballs final de grau i dels treballs final de màster mitjançant videoconferència serà Microsoft Teams.
- L’Estructura Responsable del Títol (ERT) crearà un equip en Microsoft Teams per a cada tribunal al qual s’afegiran com a membres: l’alumne o l’alumna que defensa el treball i tots els membres del tribunal assignat, tant titulars com suplents.
- Es programarà una reunió en Teams per a cada sessió de defensa.
- L’Estructura Responsable del Títol (ERT) notificarà el dia i hora de la defensa als membres del tribunal, a l’estudiant i al tutor mitjançant l’aplicació Ebrón de la manera habitual. A més, els remetrà per correu electrònic el vincle a la reunió programada en Microsoft Teams.
- L’Estructura Responsable del Títol (ERT) donarà publicitat en els termes en què es recorde de les convocatòries de defensa, excepte per a aquelles que tinguen restricció de publicitat, i informarà el professorat adscrit al seu centre o departament.
- Durant l’acte de defensa, el Secretari o la Secretària del tribunal gestionarà la presència en la reunió dels diferents actors, garantint que durant la deliberació únicament estiguen presents els membres del tribunal.
Sí, en el supòsit que aquesta situació estiga recollida en la convocatòria de la prova o siga transmesa a l’inici de l’examen.
En el cas de no disposar amb el maquinari necessari o tindre algun problema sobre aquest tema l’alumne ha de posar-se en contacte amb el responsable de la prova i completar el formulari.
Poden exigir-me que instal·le una aplicació de monitoratge en el mòbil, portàtil o tauleta?
L’ús d’eines tipus proctoring no es troben permeses, igual que l’ús de plataformes externes a les de la UPV o els segons mitjans de control (webcam, mòbils, etc).
Proctoring: tècnica que permet la realització de proves d’avaluació on es trobe l’estudiant i que poden ser monitorades i vigilades des de diferents llocs a través de l’ús de recursos telemàtics.
Què faig si durant l’examen ocorre un problema amb la sessió?
Ha de fer-se una captura de pantalla en el moment en què es produïsca la incidència, continuar a l’examen i entregar-lo. Posteriorment haurà de posar-se un Gregal adjuntant la captura de pantalla i explicar el problema al corresponent professor.
Com es posa un Gregal?
En la Intranet personal de l’alumne haurà d’anar a l’apartat Secretària Virtual i localitzar:
A continuació se seleccionarà l’escola o facultat on s’haja produït la incidència.
Directrius avaluació a distància.
Existeixen normatives relatives a l’avaluació a distància deguda al COVID-19?
No, encara que sí que existeixen en termes generals, en un context de docència i aprenentatge virtual, amb la finalitat de garantir una avaluació de l’abast dels resultats d’aprenentatge de l’alumnat es recomana:
- Centrar la docència en aquells aspectes veritablement essencials, avaluant únicament els resultats de l’aprenentatge que s’hagen treballat en les activitats formatives.
- Realitzar un adequat seguiment de les activitats d’aprenentatge, ponderant adequadament els actes d’avaluació i evitant saturar als estudiants amb un excés de proves i tasques.
- Diversificar els mitjans d’avaluació, optant per un sistema d’avaluació continuada, que oferisca de manera àgil la realimentación adequada a l’estudiant perquè siga conscient del progrés del seu aprenentatge.
- Prioritzar les proves que eviten l’avaluació de tipus memorístic, com els treballs acadèmics, projectes, casos, portafolios, etc., que poden realitzar-se de manera individual o grupal.
- Distribuir el pes entre els diferents actes d’avaluació previstos, de manera que l’avaluació final siga integral.
- Quan es contemple programar un acte d’avaluació que permeta valorar l’adquisició i comprensió de continguts, procediments o metodologies, es recomana recórrer a exàmens orals, proves objectives o proves escrites de resposta oberta, fent ús dels recursos disponibles per a això en PoliformaT o bé a través de Teams.
- Utilitzar Turnitin en aquells casos en els quals se sol·licite un lliurament de tipus documental: memòries de treballs, informes projectes, exàmens de qüestions a desenvolupar, etc.
- Si es considera necessari garantir l’autoria d’un acte d’avaluació (exàmens, proves, exercicis, treballs o projectes) per part dels estudiants, se suggereix la realització d’entrevistes orals o presentacions mitjançant Teams.
És important tindre en compte que, encara que existeixen múltiples eines per a realitzar cadascun dels mitjans d’avaluació que a continuació es detallen, el més pràctic i convenient és utilitzar les eines disponibles en PoliformaT, ja que permeten qualificar els diferents lliuraments i exportar les notes finals a Padrí, quedant constància oficial dels actes d’avaluació programats. Per al cas de proves escrites de resposta oberta o proves objectives tipus test, cal tindre en compte que PoliformaT no disposa d’opcions que garantisquen l’autoria d’aquestes.
Quines recomanacions existeixen per a l’avaluació virtual d’exàmens orals?
Indicada per a analitzar la memorització i comprensió de continguts, procediments o metodologies. Pot utilitzar-se com a alternativa a l’examen tradicional presencial. S’ha de comunicar per correu a cada estudiant el dia, hora i duració per a la realització de l’examen oral amb la suficient antelació.
Amb quines eines compta la UPV per a la realització d’exàmens orals?
- Teams d’Office.
- Videoconferència de PoliformaT.
Quines recomanacions existeixen per a l’avaluació virtual de proves escrites obertes?
Indicada per a analitzar la memorització i comprensió de continguts, procediments o metodologies. Pot utilitzar-se com a alternativa a l’examen tradicional presencial, encara que en un entorn de docència i aprenentatge virtual, amb les eines disponibles, no es pot garantir l’autoria mitjançant aquest mitjà. Es recomana no fer ús excessiu d’aquesta mena de proves i en tot cas balancejar el seu pes en l’assignatura.
Amb quines eines compta la UPV per a la realització de proves escrites obertes?
- Exàmens: aquesta eina de PoliformaT ofereix diversos models d’examen.
- Tasques: per a exàmens amb preguntes a desenvolupar, l’estudiant pot entregar el document en una tasca de PoliformaT. Permet l’ús de Turnitin per a control de plagi.
Quines recomanacions existeixen per a l’avaluació virtual de proves objectives?
Indicada per a analitzar la memorització i comprensió de continguts, procediments o metodologies. Es poden continuar programant, mantenint les mateixes condicions de realització quant a extensió i temps per a la seua realització, encara que no es pot garantir l’autoria amb l’ús d’aquesta mena de proves.
Amb quines eines compta la UPV per a la realització de proves objectives?
- Exàmens.
- Sondejos.
Quines recomanacions existeixen per a l’avaluació virtual d’One minute paper?
Indicada per a formular alguna pregunta oberta als estudiants i poder avaluar el que han comprés de les diferents activitats formatives realitzades.
Amb quines eines compta la UPV per a la realització d’One minute paper?
- Sondejos.
- Fòrum.
- Xat de Teams.
Quines recomanacions existeixen per a l’avaluació virtual de treball acadèmic?
Permet plantejar treballs acadèmics breus i senzills a desenvolupar i entregar de manera remota detallant:
- Els resultats d’aprenentatge que s’esperen obtindre amb aquesta.
- Si és individual, grupal i/o col·laborativa… i com es realitzarà la gestió d’aquesta.
- El procés a seguir per a la realització de l’activitat.
- Els diferents recursos que poden utilitzar els estudiants en el desenvolupament de l’activitat.
- Els límits temporals en els quals s’ha de dur a terme l’activitat.
- La forma d’enviament de l’activitat al professorat i el format en què ha de presentar-se.
- El sistema d’avaluació de l’activitat i els criteris que es tindran en compte.
Per als treballs grupals, es recomana fer ús de l’opció de PoliformaT de creació de grups.
Si es considera necessari que els estudiants elaboren algun treball de manera col·laborativa, es pot optar per eines concretes dirigides a aquest efecte.
Amb quines eines compta la UPV per a la realització de treball acadèmic?
- Tasques: permet programar el lliurament dels treballs en diferents dates, qualificar de manera senzilla, habilitar reexpedicions si és necessari, i fins i tot connectar amb l’eina de qualificacions de l’assignatura.
- Wiki de PoliformaT.
- Creació manual de grups en l’eina TASQUES de Poliformat.
- Compartició de documents en el núvol amb office 365 o altres eines.
Quines recomanacions existeixen per a l’avaluació virtual de mapa conceptual?
Indicats per a assumir conceptes i establir relacions. Es pot sol·licitar als estudiants l’elaboració de qualsevol mapa conceptual i que l’entreguen a través de l’eina TASQUES.
Amb quines eines compta la UPV per a la realització de mapa conceptual?
PoliformaT no inclou cap eina específica per a crear mapes conceptuals. En internet pot trobar-se fàcilment programari lliure o gratuït en versió escriptori o web, com per exemple CMap o FreeMind.
Quines recomanacions existeixen per a l’avaluació virtual de diari reflexiu?
Es tracta d’una alternativa o variant del treball acadèmic que fomenta l’autoaprenentatge i la reflexió sobre el treball i els conceptes adquirits. Se segueixen les mateixes recomanacions que per al Treball Acadèmic.
Amb quines eines compta la UPV per a la realització de diari reflexiu?
- Tasques de PoliformaT.
- Espai compartit de PoliformaT.
- Compartició de documents en el núvol amb office 365 o altres eines.
Quines recomanacions existeixen per a l’avaluació virtual de portafolio?
Usat per a recaptar informació sobre el progrés i abast de l’aprenentatge dels estudiants a partir de la recol·lecció d’un conjunt de documents. Per al seu ús, es poden utilitzar eines específiques per a realitzar portafolios electrònics o altres alternatives conegudes, com la creació de blogs, la compartició de documents en el núvol, etc.
Amb quines eines compta la UPV per a la realització de portafolio?
PoliformaT no inclou cap eina específica per a crear portafolios. Com a alternativa poden utilitzar-se:
- Servei de blogs UPV.
- Espai compartit de PoliformaT.
- Compartició de documents en el núvol amb office 365 o altres eines.
- En internet pot trobar-se fàcilment programari lliure específic per a crear portafolios electrònics, com per exemple Mahara.
Quines recomanacions existeixen per a l’avaluació virtual d’observacions?
Tècnica per a recollir dades sobre l’acompliment de les activitats per part dels estudiants, a nivell individual (per exemple, el temps de connexió a la plataforma, el recurs que més vegades ha obert, el temps mitjà d’estada…) i del grup classe.
També pot observar-se l’acompliment en el maneig d’eines, principalment informàtiques, en entorns virtuals.
Amb quines eines compta la UPV per a la realització d’observacions?
- Estadístiques.
- Teams permet a l’estudiant compartir la seua pantalla i cedir el control al professor.
Quines recomanacions existeixen per a l’avaluació virtual de projectes?
Passos per a programar i gestionar un projecte de manera virtual:
- Seleccionar el projecte.
- Organitzar els grups d’estudiants que treballaran en equip.
- Crear l’activitat en PoliformaT.
- Presentar el projecte als estudiants mitjançant un screencast, classe online o de manera escrita, establint de manera clara:
- Les tasques a realitzar per l’estudiant de manera individual (cerca i selecció d’informació, proposició de disseny i solucions i autoavaluació) amb la data concreta per a realitzar-ho i el temps.
- Les tasques a realitzar en grup (definir el pla de treball: activitats individuals, reunions…; el desenvolupament del projecte i tutories amb el professor; entregar un primer informe o proposta de resultats; presentar els resultats obtinguts i els aprenentatges reeixits per l’equip; avaluar el treball realitzat), així com les eines per al treball col·laboratiu habilitades per a aquest fi i els terminis.
- Revisar el pla de treball de cada equip.
- Realitzar reunions de tutoria amb cada equip per a discutir i orientar sobre l’avanç del projecte i revisar els progressos.
- Avaluar el treball realitzat per l’estudiant i el grup.
- En cas que l’equip haja de presentar el projecte, es pot organitzar una sessió plenària de presentacions, com si fora una tutoria remota, o es pot optar per sol·licitar a l’equip que grave un vídeo amb la presentació o un screencast.
Amb quines eines compta la UPV per a la realització de projectes?
- Gestió manual dels grups en PoliformaT.
- Tasques.
- Pàgina d’estudiants en Lessons: perquè cada grup treballe la seua part del projecte en el seu LESSONS.
- Tutories remotes: Xat, Videoconferència o Teams.
Quines recomanacions existeixen per a l’avaluació virtual de problemes/casos?
Es poden organitzar problemes/casos de manera virtual a partir dels següents passos:
- Seleccionar un cas/problema que resulte d’interés per a l’estudiant i estiga relacionat amb la realitat acadèmica que estudia.
- Organitzar els grups d’estudiants que treballaran en equip.
- Crear l’activitat en PoliformaT.
- Presentar el cas als estudiants mitjançant un screencast o de manera escrita… establint de manera clara:
- Les tasques a realitzar per l’estudiant de manera individual (estudi previ i preparació individual del cas) amb la data concreta per a realitzar-lo i el temps.
- Les tasques a realitzar en grup (anàlisi del cas, cerca i formulació de les causes dels problemes; plantejament d’hipòtesi i alternatives de solució), així com les eines per al treball col·laboratiu habilitades per a aquest fi i els terminis.
- Realitzar un seguiment del desenvolupament del cas/problema pels diferents grups.
- Si s’estima oportú, es pot organitzar una sessió plenària de finalització del cas, a través d’alguna de les eines per a tutories remotes.
- Avaluar el treball realitzat per l’estudiant i el grup.
Amb quines eines compta la UPV per a la realització de problemes/casos?
- Gestió manual dels grups en PoliformaT.
- Tasques.
- Pàgina d’estudiants en Lessons: perquè cada grup treballe la seua part del projecte en el seu LESSONS.
- Tutories remotes: Xat, Videoconferència o Teams.
A causa de les excepcionals circumstàncies ocasionades per la pandèmia COVID-19 es considera necessari adaptar el sistema de docència i avaluació no presencial. Per això el Consell de Govern de la Universitat Politècnica de València ha decidit suspendre temporalment els articles de la Normativa de Progrés i Permanència que pogueren suposar la desvinculació dels estudis de l’alumnat afectat.
Quines condicions són les que establia la normativa per a obligar els alumnes a abandonar els seus estudis?
Existeixen tres condicions d’obligat compliment per als alumnes de la UPV relatives al seu rendiment:
- Aprovar almenys 12 crèdits en el primer any universitari.
- Superar el primer curs complet en dos anys d’estada en la UPV
- Aprovar, a partir del segon curs, el 50% dels crèdits dels quals l’estudiant s’haja matriculat.
Llavors les mesures exposades anteriorment no s’aplicaran en l’actual curs?
Correcte, amb aquesta decisió els alumnes i alumnes que es troben en qualsevol de les anteriors situacions aquest curs 2019-2020 podran, de manera excepcional, continuar els seus estudis en la UPV.
A què es deu aquesta mesura?
Es resol així una demanda generalitzada dels representants de l’alumnat universitari davant la possible disminució del rendiment acadèmic produïda pel confinament i les dificultats d’adaptació a la docència online.
S’ha aprovat alguna altra mesura extraordinària deguda a la situació actual?
Sí, amb caràcter excepcional, la UPV flexibilitza les condicions establides perquè els alumnes puguen optar a les avaluacions extraordinàries, que fins a la data a més de tindre tots els crèdits de la titulació matriculats exigia tindre un màxim d’arracades de:
- 20 ECTS en el cas de grau.
- 10,5 ECTS en el cas de màsters.
Per això el Consell de Govern ha aprovat un acord perquè les estructures responsables de títols de grau i màster puguen autoritzar, durant el present curse 2019-2020, actes extraordinaris d’avaluació per a l’alumnat que, encara sense complir la totalitat dels requisits exigits, estiga pròxim a finalitzar els seus estudis.
Més informació ací.
Es realitzaran enquestes per a avaluar al professorat?
Es duran a terme enquestes *onlines per a realitzar l’avaluació del professorat. Aquestes tindran caràcter informatiu donada la situació actual. Les enquestes estan disponibles en l’espai PoliformaT de cada assignatura, en l’apartat “Avaluació professorat”.
Dubtes freqüents Microsoft Teams: https://wiki.upv.es/confluence/display/MANUALES/Preguntas+y+respuestas+frecuentes+sobre+Teams#app-switcher
Dubtes freqüents Office 365: https://wiki.upv.es/confluence/display/MANUALES/Office+365.+Algunas+preguntas+y+respuestas
Poden els professors modificar les guies docents de manera unilateral?
No, ha d’aprovar-se en la Comissió Acadèmica del teu títol, en la qual hi ha dos representants d’estudiants.
Què he de fer si no em sembla adequat el nou sistema d’avaluació?
En primer lloc és recomanable parlar amb el professor responsable ja que aquesta situació és una cosa inèdita, i per això com més col·laboració es tinga ajudarà a obtindre el sistema més adequat. En cas de ser necessari pot posar-se en contacte el delegat de classe i en última instància es pot contactar amb la delegació d’alumnes de l’escola.
Els procediments de presentació i defensa de TFG/TFM es veuran afectats?
Cada escola compta amb criteris propis, el més adequat seria contactar amb la direcció del seu centre.
És possible accedir a laboratoris/tallers en cas de ser necessari per a la realització del TFG/TFM?
Ha de contactar amb el seu tutor perquè sol·licite l’autorització.
Què he de fer si tinc problemes per a accedir a internet i utilitzar els sistemes de docència online?
En primer lloc s’ha d’emplenar este formulari i a continuació contactar amb la delegació d’alumnes del seu centre perquè el processen de manera interna. Cal tindre en compte que davant la implementació d’un sistema nou i de manera sobtada els primers dies és normal que sorgisquen alguns problemes, sol·licitem la col·laboració de tots els membres de la UPV.
Què he de fer si no compte amb portàtil, ordenador o algun mitjà per a poder realitzar el seguiment de les classes?
En primer lloc s’ha d’emplenar este formulari i a continuació contactar amb la delegació d’alumnes del seu centre perquè el processen de manera interna.
Què puc fer si el meu professor encara no s’ha posat en contacte amb els alumnes?
En aquesta situació s’ha de contactar amb el professor en qüestió, en el cas de no obtindre una resposta satisfactòria s’ha d’emplenar este formulari i a continuació contactar amb la delegació d’alumnes del seu centre perquè el processen de manera interna.
Com puc sol·licitar una tutoria?
Les tutories han de sol·licitar-se a través de l’aplicació prevista per a això. Per a poder accedir cal entrar a la Intranet en l’apartat Secretaria virtual → Sol·licituds → Sol·licitud de tutories sota demanda.
La UPV posa a la teua disposició a Carina, el nou assistent virtual que respon a les teues preguntes sobre el coronavirus. Més informació ací.
On puc trobar informació actualitzada de la UPV?
En la pàgina web de la UPV, on es publicarà informació de la situació actual i la seua evolució en la Universitat.
Com s’organitzarà la docència a distància en aquesta situació?
En aquest document s’explica com es treballarà a partir d’ara amb la docència a distància.
Recomendaciones docencia a distancia UPV
On puc trobar informació actualitzada del Ministeri de Sanitat?
En la pàgina web del Ministeri de Sanitat, on es publicarà informació sobre la situació actual a nivell nacional.
On puc trobar informació actualitzada de la Conselleria de Sanitat?
En la pàgina web de la Conselleria de Sanitat, on es publicarà informació sobre la situació actual a nivell de la Comunitat Valenciana.
Aquesta situació afecta a les beques de les administracions públiques (Generalitat o Ministeri)?
La situació no ha variat respecte al que es preveu, podrà retardar-se lleugerament la concessió i resolució.
Com puc sol·licitar la Beca d’Acció Social de la UPV?
En aquest enllaç trobaràs tota la informació.
Com puc sol·licitar la Beca d’Acció Social per causes sobrevingudes de la UPV?
Ha d’emplenar-se la sol·licitud i presentar-la a través del Registre General de la UPV, encara que per a això no és necessari desplaçar-se a la UPV. Es pot fer mitjançant la Seu Electrònica, a la qual tots els col·lectius de la UPV tenen accés.
Per a qualsevol dubte o problema, pot contactar per correu electrònic a sealu@upvnet.upv.es o realitzar una poli[Consulta].
En aquest enllaç pot consultar les bases de la convocatòria.
Quant de temps durarà aquesta situació?
Com pot comprendre això no depén de la UPV, aquesta decisió correspon al Govern estatal. Actualment no es preveu que es reinicie la docència fins al cap dels festius de Setmana Santa. En qualsevol cas aquesta situació pot variar invalidant l’escrit anteriorment.
Lamentablement no. Les instal·lacions del Servei d’Esports romandran tancades i se suspén tota la programació esportiva fins que la situació torne a la normalitat. A més, no has d’eixir de casa llevat que siga extremadament necessari, així contribueixes a frenar la propagació del virus. #Queda’tacasa
Davant l’actual situació deguda al COVID-19, és possible cancel·lar ser soci d’esports?
Sí, es podrà sol·licitar la devolució de la part proporcional de la quota d’esports a partir del 5 de maig.
Es pot realitzar el tràmit online?
Sí, s’ha de sol·licitar a través de la Intranet.
Com es realitzarà la devolució de l’import?
Es realitzarà una devolució automàtica al mitjà amb el qual es va realitzar el pagament de la quota de soci d’esports. També es pot optar per donar l’import de la devolució a la campanya de micromecenatge de la UPV UPV Solidària davant el COVID 19.
Puc anar a la biblioteca?
Torna a obrir la Biblioteca Central del Campus de Vera de la UPV per a préstecs i devolucions de llibres i material a partir de l’1 de juliol. Tots els préstecs s’han ampliat fins al 30 de setembre, així que no fa falta retornar res fins a aqueixa data.
Puc estudiar a la biblioteca?
S’ha habilitat una sala on estudiar a la biblioteca central de la UPV de 8:00h a 21:45h. Instruccions per a utilitzar-la:
- Agafa un lloc amb la cadira damunt de la taula.
- Ocupa el mateix lloc durant tota la jornada.
- Quan acabes d’estudiar deixa la cadira en el sòl.
Puc anar a la Casa de l’Alumne?
Lamentablement no. La Casa de l’Alumne romandrà tancada fins que la situació torne a la normalitat. A més, no has d’eixir de casa llevat que siga extremadament necessari, així contribueixes a frenar la propagació del virus. #Queda’tacasa
Tinc dubtes amb alguna assignatura i vull demanar una tutoria, puc anar a la facultat?
No es pot eixir de casa, per tant has de parlar amb el teu professor de manera telemàtica perquè et resolga els dubtes. Pots utilitzar el correu electrònic o altres eines com Teams, en la qual els professors estan habilitant xats i videoconferències per a continuar amb les classes en línia. En el nostre compte d’Instagram https://www.instagram.com/daupv/ hem preparat una guia per a accedir a Teams.
Els professors proposen l’ús de Teams per a seguir les classes a distància, però com s’accedeix?
Com això és nou per a tots, en el nostre compte d’Instagram us hem preparat una guia per a accedir a Teams. Si tens problemes tècnics amb alguna de les eines proposades per a la docència en línia, pots emplenar el formulari que hem habilitat per a incidències ací.
Quan podré renovar el DNI a la Casa de l’Alumne?
De moment no hi ha dates disponibles per a agafar cita perquè la Casa de l’Alumne romandrà tancada fins que la situació torne a la normalitat. A més, una de les mesures aprovades en el Consell de Ministres concreta la pròrroga durant un any de la validesa dels Documents Nacionals d’Identitat (DNI) que caduquen des de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma el passat dissabte 14 de març.
Què passa amb els meus vals de la beca menjador?
Els vals assignats als alumnes amb beca menjador podran continuar utilitzant-se quan es reprenga l’activitat normal. L’única novetat és que s’elimina el requisit de consumir el 80% dels vals per a poder accedir a la beca el pròxim curs. És a dir, si durant aquest segon quadrimestre tens vals assignats però no arribes a consumir el 80% d’aquests (requisit per a poder obtindre la beca el pròxim curs), podràs accedir a la beca el curs que ve igualment, ja que es tracta d’una situació excepcional.
Tenia una cita en el centre mèdic, puc anar?
Per les mesures extraordinàries que s’han adoptat en la UPV s’ha procedit a cancel·lar totes les cites del gabinet mèdic.
Puc acudir al centre mèdic de la UPV?
No, es troba tancat fins que es reprenguen les classes.
És la Delegació d’Alumnes del Centre o de la Universitat qui tramita la incidència, sent l’única que té accés a les dades de l’Alumne, aquestes dades queden registrats en el servidor.
Els docents únicament veuran l’informe Mistral que redactarà prèviament la Delegació d’Alumnes, en cap moment coneixeran la identitat de l’o els alumnes que hagen iniciat Parts Mistral.
En vista de la situació excepcional, les Delegacions d’Alumnes seran flexibles amb les incidències que reben pel que no es tramitaran parts mistral que no hagen esgotat la via informal; és a dir, que es va comunicar la incidència al professorat responsable d’assignatura o a la ERT de forma no oficial (guardant l’anonimat de l’estudiant en tot moment) abans de tramitar l’Informe Mistral.
Si desitja emprar l’eina Mistral pot consultar la normativa o accedir al procediment: https://daupv.es/vl/procedimiento-mistral/
Formulari per a incidències tècniques relacionades amb la docència en línia.
Podeu emplenar el següent formulari amb els diferents problemes (un formulari per cada tipus de problema): https://forms.gle/DhjyQxa5Xq2Fxero8
Les pràctiques d’empresa es poden continuar desenvolupant?
Les pràctiques d’empresa que ja s’hagen iniciat podran continuar desenvolupant utilitzant la modalitat a “distància/online – teletreball”, adaptant-se a les mesures que, si escau, prenga cada empresa i/o institució dins del seu Pla d’Actuació enfront del COVID-19.
Si s’opta per realitzar les pràctiques manera distancia/online-teletreball he de comunicar-ho a la UPV?
En el cas que així es decidira, es prega s’envie un correu electrònic a practicas@sie.upv.es, indicant en l’assumpte “COVID-19 – Canvi a modalitat A DISTÀNCIA” i en el cos d’aquest: “CIF i Nom Empresa/DNI i Nom i Cognoms Estudiants/ Data Inici Pràctica/ Data Inici Teletreball”.
Es pot suspendre pràctiques en curs?
Sí.
Què he de fer si es decidira suspendre les meues pràctiques?
Haurà de comunicar-ho a practicas@sie.upv.es amb còpia a l’empresa indicant en l’assumpte “COVID-19 – Suspensió” i en el cos d’aquest: “CIF i Nom Empresa/DNI i Nom i Cognoms Estudiants/ Data Inici Pràctica/ Data Suspensió de la pràctica”.
Podré realitzar les pràctiques si encara no les he iniciades?
Seguint les recents recomanacions vigents de la Generalitat Valenciana i el Ministeri de Sanitat, des del passat 16/03/2020 i fins a una altra ordre, no podran gestionar-se pràctiques en empreses i institucions fins a una altra ordre.
Què ocorre si em trobe realitzant pràctiques d’empresa a l’estranger?
Es prega es tinguen en consideració les mesures adoptades per les autoritats del país.
Que he de fer si retorn de realitzar pràctiques a l’estranger?
Quan es torne de països en els quals la infecció està molt estesa, es prega que seguisca el protocol d’actuació que ha establit el Ministeri de Sanitat, així com la necessitat de guardar mesures de prevenció i contenció per a no afectar la salut dels seus companys. En cas de dubte, telefonar sempre al 900 300 555.
En quina situació es troben les pràctiques LM/Ve2?
Aquelles pràctiques que no s’han iniciat se suspenen de manera cautelar fins a una altra ordre, no obstant això, qualsevol cas excepcional s’estudiarà per la Comissió.
Com puc informar la UPV de la meua situació si estic realitzant programes internacionals?
Si no ho has fet ja, et recomanem que ens mantingues al dia de la teua situació contestant al següent formulari: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeZAxXQslZHE3szPt1T84vMQhjeizTtzIGBcb3wmRv1oBbweQ/viewform (Si la teua destinació és els EUA, per favor, emplena aquest formulari: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSelGzqLJoWrr_ZsCrfoeUw4ptYz9ga8rq8GwOA7AzrP5aogOQ/viewform. Si ja has contestat, però la teua situació varia, pots tornar a emplenar-ho.
Informació per a estudiants UPV d’intercanvi a l’estranger.
Recursos d’utilitat
-
- Registre de viatgers del MAUC: https://registroviajeros.exteriores.gob.es/
- Informació actualitzada sobre Coronavirus en la UPV: https://www.upv.es/noticias-upv/noticia-11879-mas-sobre-el-c-va.html
- Informació de Conselleria de Sanitat sobre protocol per a persones que tornen de zones de risc:
-
- Informació sobre assistència sanitària a la UE: https://www.mscbs.gob.es/pnc/home.htm
- Web del Ministeri d’Afers exteriors – Assistència Consular COVID19: http://www.exteriores.gob.es/Portal/es/SalaDePrensa/ElMinisterioInforma/Paginas/Noticias/20200311_MINISTERIO6.aspx
- Informació del SEPIE sobre la situació en diferents països europeus a 25/03/2020:
COVID-19: actualització de la situació en el marc del Programa Erasmus+
S’estan duent a terme repatriacions d’estudiants d’intercanvi?
No, cuidat amb faules i fake news. En algun país s’estan organitzant repatriacions falses o fraudulentes. Assegurar-vos sempre de les fonts dels emails que rebeu, i en cas de dubte consulteu amb el vostre consolat d’Espanya més pròxim. Com sempre, desconfieu de missatges en els quals es demanen dades personals o bancàries.
Les ambaixades espanyoles a l’estranger poden voler saber quins ciutadans espanyols hi ha en cada zona, per exemple, per a casos de grans emergències en els quals s’organitzen repatriacions massives. No és probable, en l’escenari actual, que això ocórrega, però SEMPRE és recomanable registrar-se. Si no ho has fet, fes-ho ja: Registre de viatgers del MAUC.
Requerisc assistència mèdica al meu país de destinació, Què faig?
En molts països s’ha habilitat un telèfon especial d’emergències per a consultes sobre el Covid-19. Busca-ho i guarda-ho per si arribes a necessitar-ho.
Registra’t en el registre de viatgers del MAUC i tingues sempre a mà les dades de contacte del teu consolat/ambaixada espanyola més pròxima.
Si tens segur de Oncampus, en la documentació de la pòlissa tens la informació sobre els telèfons de contacte.
Si viatges amb Targeta Sanitària Europea, has de saber que Tens dret a rebre tractament mèdic en un altre Estat membre de la UE, i al fet que el teu país d’origen cobrisca totalment o parcialment els costos. Més informació.
En quins casos puc veure’m en l’obligació de retornar tota o part de la beca ERASMUS que ja he cobrat?
Si la duració que consta en el certificat d’estada no és suficient per a justificar el primer pagament de finançament, que sol ser del 70% del total. Si tenies una estada Erasmus d’1 semestre i la duració real de la teua estada (segons certificat) està per davall de 3.5 mesos de duració real, o si tenies mobilitat de curs complet i el certificat indica duració inferior a 4,9 mesos, hauries de retornar la diferència entre el rebut i el realment justificat.
Si la teua estada Erasmus+ (mobilitat per a estudis) és inferior a 90 dies sense causa justificada hauries de retornar tota l’ajuda rebuda. No obstant això, si el teu retorn anticipat es deu a les indicacions de les autoritats locals per la incidència epidemiològica COVID-19 podem recuperar almenys la quantitat corresponent a l’estada real.
Amb caràcter general, si incompleixes qualsevol de les estipulacions del conveni de subvenció se’t pot requerir la devolució parcial o total dels fons. El SEPIE ens ha informat que les instruccions detallades sobre l’aplicació de la sol·licitud de força major pel virus Covid-19 se’ns traslladaran l’els pròxims dies, per la qual cosa aquesta informació pot canviar.
Es considera que seguisc d’ERASMUS sí que estic realitzant docència online de la meua universitat de destinació estant a Espanya?
Sobre els alumnes/as que no tenen classes presencials i estan seguint la docència online de la seua institució de destinació, confirmem que es considera que la seua mobilitat segueix en curs, sempre que en finalitzar el període d’estudis, el/la estudiant acredite el període realitzat mitjançant el justificant de duració d’estada que ha de complir amb els requisits de les instruccions d’AIRE, independentment de la seua ubicació física actual.
Què passa si tinc concedit una estada d’intercanvi en el segon quadrimestre i encara no l’he iniciada?
S’entén que l’estada d’intercanvi està NO INICIADA quan no has viatjat al teu país de destinació per primera vegada, ni has pujat a AIRE el teu justificant d’incorporació. Si ja estàs en la teua destinació, però no ens has enviat la teua documentació d’inici d’estada, puja-la a AIRE urgentment i avisa’ns per email a opii@upv.es.
Erasmus destine ALEMANYA i ITÀLIA: En aquest moment no és possible que inicies la teua estada si no estàs ja al país de destinació. A Baviera s’ha retardat l’inici del 2n semestre el 20 d’abril i en alguns casos s’està retardant a altres dates. Tens l’opció de cancel·lar la teua estada definitivament o retardar el seu inici. Si decideixes retardar-la, has de tindre en compte que no existeixen garanties actualment que el semestre es reinicie en les dates previstes i que les restriccions a ciutadans espanyols s’amplien/alcen. Així com altres restriccions que puguen plantejar les autoritats pertinents. Si decideixes cancel·lar-la, informa’ns i consulta amb el teu centre UPV les modificacions en la teua matrícula que pugues necessitar.
Què he de fer en aquesta situació?
Si et trobes a l’estranger, però no hi ha cancel·lacions de classes ni afectació a la teua vida normal, informa’t sobre les mesures sanitàries del teu país de destinació, registra’t en el registre de viatgers del MAUC, i sigues diligent amb tots els tràmits de la teua beca….
Si tornes a Espanya, llig atentament les recomanacions per a viatgers que retornen a Espanya i sigues responsable amb les recomanacions sanitàries. Tingues en compte que molts països estan prohibint l’entrada a ciutadans espanyols.
Com estem veient, la situació és canviant, tant a l’estranger com a Espanya. Pràcticament en qualsevol lloc del món poden donar-se escenaris, d’un dia per a un altre, de cancel·lació de classes o limitacions a la mobilitat.
En aquest context, i per a aquest moment en concret, la OPII no pot fer recomanacions generals sobre si és més procedent cancel·lar les estades o continuar al país de destinació, ja que implica factors de mobilitat, econòmics, acadèmics, personals, propis de cada alumne i també de salut pública -nacional i estrangera- que estan fora del nostre control i que cada estudiant ha de valorar detingudament.
Per aquest motiu, t’animem que prengues qualsevol decisió de manera responsable i informada, tenint en compte les recomanacions i obligacions en matèria de salut pública, d’Espanya i del teu país de destinació. Les següents FAQ’s, que s’actualitzaran periòdicament, aborden diverses qüestions que pots tindre en compte en la teua presa de decisions.
Què ocorre si desitge cancel·lar la meua estada a l’estranger?
La cancel·lació de l’estada es considera definitiva, és a dir, no té marxa arrere. Si decideixes cancel·lar la teua estada, i les classes es reinicien en la teua destinació a l’estranger, NO podràs reincorporar-te a la teua universitat de destinació. En aquest moment, cap institució ha contemplat l’escenari de cancel·lació total del semestre. Recorda que en qualsevol moment la situació i les mesures sanitàries a Espanya també poden canviar.
En el cas que decidisques cancel·lar la teua estada, o que ja l’hages cancel·lada, tingues en compte que l’estada d’intercanvi acadèmic implica dos vessants: l’acadèmica (per a reconeixement d’assignatures, per exemple) i la documental (pagament de la beca, justificació de l’estada, etc).
Què ocorre si cancel·le el meu programa d’intercanvi?
Acadèmicament – El Vicerectorat d’Alumnat, Cultura i esport ha traslladat als Centres la petició que faciliten, en la mesura que siga possible, la reincorporació anticipada de l’alumnat afectat, amb canvis de matrícula i mesures d’avaluació alternatives quan siga necessari.
Has de contactar amb el teu Subdirector/a-Vicedegana/o de RRII de la UPV, per a avaluar en si en el teu cas és necessari modificar el teu pla d’estudis (per exemple, passant les assignatures UPV a la modalitat de “No mobilitat”, o fent algun altre ajust en la teua matrícula. El procediment per a l’ajust de matrícula el decidirà la Secretaria del teu Centre.
Una vegada ajustada la teua matrícula UPV, informa a cadascun dels teus professors sobre la teua situació; sé proactiu/a i mostra’t disposat/a a fer les recuperacions o treballs necessàries per a posar-te al nivell dels teus companys/as de classe com més prompte millor. Una vegada en “No Mobilitat”, el teu professor/a UPV pot incloure’t en el lloc de Poliformat de l’assignatura.
Els programes ERASMUS/PROMOE finançaran els bitllets de tornada?
No. Les beques Erasmus no financen despeses de transport ni estades no iniciades. Baix determinades condicions la nostra Agència Nacional Erasmus permetrà l’aplicació de la Clàusula de força major, d’acord amb la Clàusula 2 de l’Annex II del conveni de subvenció Erasmus, la qual cosa suposa el pagament de la beca fins a la data de retorn acreditada.
En qualsevol cas, sobre l’aplicació de mesures de força major, estem a l’espera d’instruccions específiques per part del SEPIE (Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació)
El programa PROMOE tampoc finança viatges de retorn ni despeses de desplaçament . L’ajuda econòmica prevista pel programa és una ajuda fixa per país o zona geogràfica de destinació.
Com puc informar la UPV de la meua situació si estic realitzant programes internacionals?
Si no ho has fet ja, et recomanem que ens mantingues al dia de la teua situació contestant al següent formulari: FORMULARI MONITORATGE ESTUDIANTS SORTINTS AMB BECA ERASMUS-FREEMOVER-EUROMOVEX CRISI Covid19 (Si la teua destinació és els EUA, per favor, emplena aquest formulari: FORMULARI MONITORATGE ESTUDIANTS SORTINTS EN EUA – CRISI Covid19).
Si ja has contestat, però la teua situació varia, és important que tornes a emplenar-ho. Especialment important és que tornes a contestar si et trobes en país de destinació, desitges tornar a Espanya i tens dificultats per a fer-ho per restriccions a viatgers, tancament de fronteres, etc.
Per a estudiants amb beca PROMOE, per favor, empleneu aquest formulari:
FORMULARI MONITORATGE ESTUDIANTS SORTINTS AMB BECA PROMOE – CRISI Covid19.
Què he de fer si estic en la meua destinació esperant que es reinicien les classes?
Segueix les instruccions a nivell de salut pública del teu país de destinació, les instruccions acadèmiques sobre docència online o reinici de les classes que pugues rebre de la teua universitat de destinació, mantigues connectat/a amb els teus companys de classe, i informa’ns de qualsevol nova situació mitjançant el formulari de monitoratge que hem habilitat.
Aquesta situació requereix una actitud proactiva i resilient… Ànim!
Existeix la possibilitat que es cancel·le el semestre en la meua universitat de destinació?
En aquest moment, que ens conste, cap institució ha contemplat l’escenari de cancel·lació total del semestre. Als països amb mesures com la cancel·lació de classes, l’escenari és canviant, per la qual cosa és possible que la data prevista de reinici es veja modificada i acabes més tard el curs. Mantigues atent/a al teu email i a la web de la teua universitat de destinació. En aquest document del 25/03/20 tens més informació sobre la situació en els diferents països d’Europa.
Fins quan puc fer canvis en el meu acord acadèmic/pla de reconeixement d’assignatures?
Tenim en compte que és possible que hi haja canvis en el teu pla d’estudis de destinació quan es reinicie el semestre, i per tant, en la teua regla de reconeixement d’assignatures. Per a aquests casos, la UPV convocarà, si és necessari, una Subcomissió de Reconeixement de Crèdits de Grau/Màster extraordinària per a procedir a l’aprovació de regles de reconeixement d’assignatures d’estudiants afectats per aquesta situació. En qualsevol cas, és important que les teues regles de reconeixement acadèmic estiguen actualitzades en tot moment en AIRE, i informa l’Oficina Internacional del teu Centre si has fet canvis fora del termini establit per aquesta.
Si finalment l’estada d’intercanvi s’allarga més del que es preveu, Fins quan em cobreix la beca?
La duració de l’estada Erasmus+ per etapa educativa pot ser de fins a 12 mesos, dels quals, en l’actualitat i per al curs 2019-2020 en la UPV, es financen fins a 7 mesos de l’estada Erasmus+ per estudis, i 3 mesos per a l’estada Erasmus+ per a pràctiques.
Puc traslladar la meua beca ERASMUS al pròxim curse/semestre, ampliar-la o tindre més informació sobre la clàusula de força major?
En aquest moment no tenim certitud sobre la possibilitat d’ampliar la dotació econòmica de les beques o de traslladar aqueixa beca/estada al pròxim curs, però estem treballant donar-vos la cobertura econòmica que legalment se’ns permeta. El SEPIE ens ha informat que les instruccions detallades sobre l’aplicació de la sol·licitud de força major pel virus Covid-19 se’ns traslladaran en els pròxims dies.
Si estic fent el TFG/TFM i el meu tutor de destinació no em dona respostes, què puc fer?
En qualsevol cas, sempre has de tindre un tutor/a UPV, per la qual cosa pots sol·licitar al teu tutor/a UPV que et tutoritze. També pots valorar la possibilitat de fer la defensa en la UPV, sempre ajustant-te al calendari de defenses establit per a la teua titulació.
Si les circumstàncies actuals comporten un retard en el lliurament i defensa del teu TFG i estàs inquiet/per l’accés a màster, recorda que des del curs passat pots ser admés/a en un màster universitari UPV si l’única cosa que et falta per a acabar és el TFG. L’admissió a màster serà condicional i tindràs fins a desembre per a completar-ho i defensar-ho. Consulta aquest punt amb la secretaria corresponent.
Sí. Tot alumne que desitge revocar la seua relació amb la universitat d’intercanvi ha de posar-se en contacte amb la UPV.
Puc continuar amb el programa SICUE?
Sí, sempre que la universitat on es trobe realitzant l’intercanvi no tinga polítiques que contradiguen a aquesta possibilitat. Consulte aquesta situació amb la universitat en la qual es trobe actualment.
Informació específica per centres.
S’han vist afectats els terminis per a la tramitació i defensa de tesis doctorals?
El Reial decret 463/2020 pel qual es declara l’estat d’alarma en la seua disposició addicional tercera suspén els termes i interromp els terminis per a la tramitació dels procediments de les entitats públiques. No obstant això, permet a l’òrgan competent acordar les mesures necessàries per a evitar perjudicis greus en els drets i interessos de les persones interessades en el procediment i sempre que aquesta manifeste la seua conformitat amb què no se suspenga el termini.
Com afecta aquesta situació a les persones que tenen beca FPI?
No estan garantits els contractes postdoctorals per a les persones que tenen una beca FPI que no defensen la tesi doctoral abans que s’inicie el quart any de contracte, a costa de conéixer l’abast de la flexibilització anunciada el dia 2 d’abril pel Ministeri.
Com es pot sol·licitar l’aixecament de la suspensió de terminis?
El doctorand o la doctoranda haurà de sol·licitar l’aixecament de la suspensió dels terminis per a la presentació pública, presentació i defensa de la seua tesi doctoral a l’Escola de Doctorat de la Universitat Politècnica de València mitjançant escrit en el qual s’acrediten els perjudicis greus en els seus drets i interessos, així mateix, haurà d’adjuntar el vistiplau del seu director o directora de tesi i, en el seu cas, dels codirectors o de les codirectores. Aquesta sol·licitud es presentarà conforme al que s’estableix en la Normativa del Registre Electrònic de la Universitat Politècnica de València. L’efectiu aixecament de la suspensió dels terminis administratius es realitzarà mitjançant Resolució de la Directora de l’Escola de Doctorat.
En tot cas s’exigirà el compliment de tots els actes i terminis previstos en la tramitació per la Normativa dels estudis de doctorat a la Universitat Politècnica de València, realitzant-se tots els tràmits administratius utilitzant mitjans electrònics.
Com serà l’exposició pública de la tesi?
En el microweb de l’Escola de Doctorat en l’apartat de Cercador de Tesis Doctorals, subapartat Tesis Doctorals en període d’informació pública es publicarà la informació sobre el depòsit de la Tesi. Es podrà accedir a aquesta informació a través d’aquest enllaç.
Així mateix, en aquesta informació es fixarà un termini de sol·licitud de consulta de la Tesi a través del correu electrònic escueladoctorado@upv.es.
Com es realitzarà la consulta de la Tesi?
La consulta de la Tesi es realitzarà exclusivament mitjançant una reunió en Microsoft Teams prèvia comunicació a la persona que l’haja sol·licitada a través de correu electrònic en el qual se li indicarà l’enllaç a la reunió i el dia i hora d’aquesta.
En tot cas es permetrà l’accés a la Tesi Doctoral depositada però no s’habilitarà la seua descàrrega i una vegada finalitzada la consulta, la persona compareixent conclourà la sessió en Microsoft Teams abans que la persona assignada per l’Escola de Doctorat per al desenvolupament d’aquest tràmit i per la persona adscrita per l’Escola de Doctorat es procedirà a eliminar la sessió oberta.
Com es realitzarà la defensa de la Tesi Doctoral?
El President o la Presidenta del Tribunal informarà l’Escola de Doctorat l’acord del Tribunal per a la realització de l’acte de defensa de la Tesi utilitzant l’eina Microsoft Teams.
L’Escola de Doctorat programarà una reunió en Microsoft Teams per a la defensa i en el moment de la convocatòria de la sessió es remetrà per correu electrònic l’enllaç a la reunió a tots membres del Tribunal i al doctorand o a la doctoranda. Aquesta reunió serà gravada en àudio i vídeo.
L’Escola de Doctorat donarà publicitat en la seua pàgina web de les dades de la convocatòria de l’acte de defensa de la Tesi Doctoral juntament amb l’adreça de correu electrònic escueladoctorado@upv.es en la qual puga sol·licitar-se l’assistència a l’acte de defensa. L’Escola de Doctorat remetrà per correu electrònic a les persones que ho hagen sol·licitat l’enllaç a la reunió perquè puguen assistir a aquesta.
Normes de la defensa de la Tesi Doctoral mitjançant l’eina Microsoft Teams:
- El dia i hora en què s’haja convocat l’acte de defensa tots els membres del Tribunal han d’estar connectats simultàniament a la sessió telemàtica i el doctorand o la doctoranda haurà d’identificar-se mostrant a la cambra el seu DNI o document acreditatiu equivalent.
- Els assistents a l’acte han de tindre la càmera i el micròfon de l’equip informàtic apagats durant l’exposició del doctorand o de la doctoranda i mentre els membres del Tribunal realitzen el debat i plantegen les preguntes que consideren oportunes.
- Posteriorment el President o la Presidenta habilitarà un torn d’intervenció per als doctors o les doctores que assistisquen a l’acte de defensa i que desitgen intervindre. Per a això, sol·licitaran la paraula a través del xat de la reunió en Microsoft Teams i connectaran la càmera i el micròfon quan la Presidència li ho indique, desconnectant-los quan concloga la seua intervenció.
- Les deliberacions i l’acord del Tribunal de la Tesi es realitzaran a través de l’eina informàtica Microsoft Teams en una sessió de deliberació específica a través de la plataforma on no estaran presents la resta d’assistents a l’acte.
- Els membres del tribunal faran la valoració de les competències transversals del doctorant a través de la plataforma gestió de tesi, en la manera habitual, a través de l’enllaç rebut per cadascun d’ells. El Secretari del Tribunal emplenarà l’acta amb la qualificació atorgada, també en la manera habitual, des de la plataforma gestió de tesi. Acabada la sessió, el Secretari del Tribunal, enviarà una còpia de la mateixa en document pdf signat electrònicament al correu electrònic de l’Escola de Doctorat, com a fedatari de l’òrgan, d’acord i en nom de tots els membres del tribunal.
- El vot secret dels membres del tribunal respecte a l’esment cum laude i la proposta per a optar a la candidatura de premi extraordinari, es realitzarà individualment per cada membre del tribunal una vegada tancada l’acta de la defensa, a través d’un enllaç rebut per correu electrònic des de la plataforma Gestió de Tesi. Des de la plataforma, s’obtindrà el resultat global de les votacions garantint l’anonimat de cadascun dels vots.
- Tots els participants i assistents es comprometen a no fer ús de les dades per a una finalitat diferent que la que motiva el desenvolupament del present acte, a no comunicar-los a tercers sense consentiment dels interessats, així com a complir amb les mesures de seguretat i altres obligacions derivades de la legislació de protecció de dades de caràcter personal.
- Tota la documentació del Tribunal juntament amb l’enregistrament de la reunió de l’acte de la defensa de la Tesi Doctoral serà custodiada per l’Escola de Doctorat.
- En cas que per alguna raó no resulte possible l’ús de la plataforma Microsoft Teams, haurà de sol·licitar-se al Vicerectorat de Recursos Digitals i Documentació autorització prèvia per a l’ús d’una altra plataforma que assegure el bon funcionament i la seguretat de la connexió.
Aquest procediment limitarà la seua vigència al període en el qual es troben suspesos els terminis administratius com a conseqüència de l’estat d’alarma acordat pel Govern d’Espanya i mentre estiguen vigents les mesures de suspensió de les activitats presencials.
ETSICCP – Escola Tècnica Superior d’Ingenieria de Camins, Canals y Ports.
A partir del dilluns 23 s’habilitarà una carpeta en Recursos del PoliformaT de la Delegació d’Alumnes de Camins on tots els alumnes podran trobar una fitxa-resumeixen de com es plantejarà la docència no presencial en cada assignatura. En aquesta carpeta es troben classificades per titulacions i cursos les guies bàsiques de cadascuna de les assignatures incidint en tres aspectes bàsics: tutories, desenvolupament de les classes i exàmens.
Soc alumne de màster i he sol·licitat avaluació extraordinària del quadrimestre A, Com es procedirà?
Per a resoldre qualsevol dubte haureu de preguntar al cap d’estudis de l’ETSICCP, Ignacio Andrés Doménech. Com per als alumnes de grau encara no ha començat el termini de sol·licitud, us preguem que us mantingueu a l’espera.
En quina situació es troben els lliuraments i defenses de TFG o TFM?
Les defenses que estan programades es duran a terme, en principi, telemàticament. De moment, no es pot entregar nous TFG o TFM. En cas de necessitat urgent, podeu contactar amb la Subdirecció d’Ordenació acadèmica per a buscar alguna solució.
Segueix prevista la realització del torneig i el sopar del Patró?
No, amb la situació actual s’han cancel·lat tots dos esdeveniments.
Més informació ací.
ETSID – Escola Tècnica Superior d’Ingenieria del Disseny.
S’atendrà, i serà resposta qualsevol consulta que es realitze a través de l’aplicació PoliConsulta.
A partir del 23 de març es prestaran serveis mínims. Si fora necessària l’atenció presencial, s’ha de sol·licitar sempre mitjançant la sol·licitud de cita prèvia a través de l’aplicació PoliConsulta. Més informació ací.
ETSIGCT – Escola Tècnica Superior d’Ingenieria Geodèsica, Cartogràfica y Topogràfica.
Les consultes general seran ateses a través de l’aplicació web PoliConsulta (l’enllaç a aquesta aplicació es troba en la pàgina WEB de la ETSIGCT), també s’atendran via mail de l’escola etsigct@upv.es.
La majoria de la informació general necessària i impresos estan publicats en la web de la ETSIGCT.
Si tinc problemes amb la docència remota, què he de fer?
Les incidències sobre la docència remota s’atendran per gregal.upv.es (tant professors com per a alumnat).
Puc acudir presencialment?
No, a partir del 23 de març se suspén l’atenció al públic presencial. Només en casos excepcionals es podrà acudir presencialment concertant cita prèvia mitjançant mail etsigct@upv.es..
Més informació ací.
ETSINF – Escola Tècnica Superior d’Ingenieria Informàtica.
Els exàmens parcials programats després de falles se suspenen. El Vicerectorat d’Estudis i Qualitat, en breu ens enviarà a tots instruccions sobre els mecanismes d’avaluació possibles. Segons es vaja desenvolupant la situació us anirem donant més indicacions.
Com serà la docència de la ETSINF?
La docència serà online. El professorat de cada assignatura definirà una estratègia basada en els mecanismes dels quals disposem (PoliformaT, Vídeos-Screencasts, Xats, Correu electrònic). Es podran modificar els criteris d’avaluació de les guies docents (informant adequadament els alumnes) per a canviar o redistribuir actes d’avaluació i els seus pesos. Quan l’assignatura tinga definit el nou sistema d’organització i avaluació, informarà degudament els alumnes i a la comissió acadèmica del títol (scei@inf.upv.es).
Entre tots treballarem per a seguir amb la docència no presencial. Estem davant una situació excepcional i hem d’adoptar mesures excepcionals garantint que els nostres alumnes puguen progressar en la seua formació.
Com es pot contactar amb l’escola?
ETSINF estarà tancada fins a una altra ordre, seguint la resolució del Rector Francisco Mora, tampoc hi haurà atenció al públic de manera presencial; serà via TELEMÀTICA http://bit.ly/policonsultaupv o TELEFÓNICA 670289786 (De dilluns a divendres d’11 a 13 h.)
Molt d’ànim #joemquedeacasa davant el #COVID19.
Més informació ací.
FADE – Facultat d’Administració i Direcció d’Empreses.
A partir del dia 23 de març l’escola compta amb serveis mínims, per la qual cosa s’atendran només consultes realitzades a través de l’aplicació PoliConsultas. Aquesta aplicació es troba en la pàgina web de la Facultat, i, en el cas de personal UPV, a través de la Intranet personal.
Es pot anar a la universitat?
En el cas de necessitar atenció presencial s’haurà de sol·licitar cita prèvia a través de l’aplicació PoliConsulta.
BBAA – Facultat de Belles Arts.
A causa de la suspensió de l’atenció al públic i el tancament de BBAA fins a un altre avís, totes les consultes que es vulguen realitzar es faran telemàticament a través de l’aplicació PoliConsulta (per a accedir entrar en Intranet/Secretaria Virtual/Poli[consulta]/Al meu centre).
Què faig en cas d’incidència?
Si tens algun tipus de dificultat que t’impedisca seguir el ritme de les classes a distància intenta contactar amb el teu docent per a solucionar-lo. En cas que no solucione el problema emplena el formulari d’incidències (emplena el formulari tantes vegades com tipus de problemes tingues) https://forms.gle/DhjyQxa5Xq2Fxero8.
Si la incidència acadèmica és deguda a un docent problemàtic entra en contacte amb la delegació d’alumnes i ells et diran com procedir.
Els meus dubtes no s’han resolt amb l’anterior
En cas que tingues dubtes específics que no s’hagen tractat, entra en contacte amb la teua delegació d’alumnes a través del teu delegat de classe, mitjançant les seues xarxes socials (Twitter @DaBbaaUPV i Instagram @delegacionbbaaupv) o escrivint un correu electrònic (delegacion@bbaa.upv.es).
No, els tres campus de la UPV romandran tancats fins a un altre avís.
Com es pot contactar amb la EPSA?
Queda suspesa l’atenció presencial i telefònica per part dels serveis administratius. Gràcies als serveis mínims s’atendrà i serà resposta qualsevol consulta que es realitze a través de l’aplicació PoliConsultas.
No, els tres campus de la UPV romandran tancats fins a un altre avís.
Com es pot contactar amb la EPSG?
Queda suspesa l’atenció presencial i telefònica per part dels serveis administratius. Gràcies als serveis mínims s’atendrà i serà resposta qualsevol consulta que es realitze a través de l’aplicació PoliConsultas.
Plataforma de donacions per als estudiants més vulnerables.
Poden fer-se des de xicotetes contribucions (a partir de 15 euros, que serveixen per a pagar un crèdit d’una assignatura, o 20 euros, equivalents a un mes de dades mòbils per a seguir la docència online) fins a donacions més significatives: 800 euros, que cobreixen la matrícula d’un curs complet. Lògicament, també és possible fer una donació lliure, al marge de les quantitats establides.
Aquesta iniciativa ha sorgit arran de l’enquesta que es va enviar a tots els estudiants de la UPV, que va ser resposta per 6.500 estudiants. Un equip de voluntaris UPV va telefonar d’un en un als 600 estudiants més vulnerables i s’han pogut resoldre gran part de les dificultats mitjançant la cessió d’ordinadors de la biblioteca o subministrant una cinquantena de targetes SIM. Encara així, continuen havent-hi estudiants en situacions econòmiques crítiques amb dificultats per a fer front a la crisi ocasionada pel COVID-19, especialment a l’hora de pagar les taxes acadèmica
Per a més informació, entra en la plataforma .
Per a enviar ajuda, realitza ací la teua donació.
Enllaç a la notícia completa.
A causa de la suspensió de la docència presencial amb motiu de la situació sanitària generada pel COVID-19, s’han aprovat noves instruccions en relació al compliment dels requisits acadèmics de les beques del Ministeri per al curs 2019-2020.
1. Convocatòria de beques de caràcter general.
Sí, en el cas d’abandonar els estudis o anul·lar la matrícula se’t sol·licitarà reintegrar l’import de la beca concedida. Per a comprovar el nombre de crèdits matriculats es tindrà en compte que, si l’alumne ha anul·lat crèdits de manera voluntària, sense ser imposada per la universitat, es considerarà reducció de crèdits.
M’han anul·lat crèdits de la matrícula des de la universitat, com pot afectar això a la beca?
Per a comprovar el nombre de crèdits matriculats es tindrà en compte que, si aquests crèdits han sigut anul·lats per la Universitat sense oferir una alternativa, no afectaran les beques.
Què ocorre si no presente el TFG/TFM abans que acabe el curs?
En el cas que el TFG/TFM no figure com a assignatura en el pla d’estudis l’alumne tindrà un termini de dos anys per a presentar-lo, en el cas que la causa del retard siga relacionada amb les mesures preses amb el COVID-19.
Si el TFG/TFM figura com a assignatura en el pla d’estudis no serà possible aplicar aquesta pròrroga d’un any i es considerarà com una assignatura més.
Respecte al requisit de superar el 50% dels crèdits matriculats (o el 40% en branques de ciències o ensenyaments tècnics), què ocorre si no em poden avaluar en alguna assignatura i, per tant, no la supere?
Per a calcular el percentatge de crèdits superats únicament es tindran en compte els de les assignatures que hagen pogut ser avaluades, incloent la possibilitat d’avaluació extraordinària. D’igual forma, els alumnes de programes internacionals no hauran de tindre en compte les assignatures on no hagen pogut ser avaluats a causa de la situació actual.
2. Convocatòria d’ajudes per a alumnat amb NEAE.
En el cas que s’haja sol·licitat baixa s’aplicarà la regla general que serà reintegrar la beca concedida.
Com s’aplicarà l’exigència d’haver assistit a un mínim del 50% de les hores lectives?
Es tindran en compte només les hores d’assistència fins a la data d’entrada en vigor de l’estat d’alarma (14 de març de 2020), de manera que les hores posteriors no es tindran en compte a l’hora de calcular aquest percentatge.
Què ocorre amb l’ajuda d’ensenyament, transport i residència?
S’haurà de reintegrar únicament si s’ha gastat un import menor del de la beca concedida. En el cas que l’estudiant no haguera assistit ni haguera fet ús dels serveis per als quals se li havia concedit la beca hauria de retornar la totalitat de l’import concedit per l’ajuda.
Què ocorre amb l’ajuda de menjador?
En el cas que s’haguera usat durant el primer trimestre es procedirà el reintegrament de la part proporcional no usada.
En el cas que l’estudiant no haguera fet ús del servei haurà de reintegrar la totalitat de l’import.
Què ocorre amb les ajudes per a reeducació pedagògica, reeducació del llenguatge i per a altes capacitats?
Amb caràcter excepcional, es consideren emparats per aquesta ajuda totes les despeses que tinguen com a objectiu afavorir la reeducació pedagògica o del llenguatge dels alumnats si no s’ha pogut a les sessions presencials amb els professionals. Això inclou l’adquisició de material informàtic o audiovisual sempre que per part de l’Administració educativa ho valoren de manera favorable.
Les despeses podran realitzar-se fins al primer dia de començament del curs escolar 2020-2021.
3. Beca de col·laboració en departaments universitaris.
Si el teu departament considera que s’han complit de manera global els objectius del projecte, encara no complint amb el total d’hores/objectius establit, no se’t sol·licitarà reintegrar la beca. En el cas que l’estudiant no haguera complit els objectius o haguera interromput la seua col·laboració presencial i on-line s’haurà de reintegrar la beca.
Les secretaries dels centres certificaran les circumstàncies excepcionals a les quals fan referència aquestes instruccions.
Previsió de modificació del sistema de beques MECD.
Es modificarà el sistema d’ajudes dels Ministeris d’Educació i Universitats?
Sí, el Govern pretén duplicar el nombre d’estudiants amb beca completa en la universitat mitjançant una reforma estructural del sistema d’ajudes.
Com variarà el llindar econòmic?
El llindar 1 augmentarà un 33% amb l’objectiu que s’equipare al llindar de la pobresa que determina l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i que correspon al 60% de la mitjana d’ingressos. Els llindars 2 i 3 mantenen els seus actuals valors.
Les beques completes tindran modificacions en les quanties que atorguen?
Sí, la reforma contempla elevar la quantia que es reparteix en 100€ parant dels actuals 1600€ a 1700€ anuals, a més de la matrícula i una hipotètica ajuda al desplaçament.
Variaran els requisits acadèmics per a accedir a les beques?
Sí, l’eliminarà el requisit de tindre una nota mitjana de 6,5.
Amb la modificació proposada hi haurà canvis en el nombre de crèdits superats per a mantindre la beca?
Sí, mentre en l’actualitat és necessari aprovar entre un 85% i un 100% dels crèdits matriculats per a poder mantindre una beca íntegra en 1r de grau amb la modificació proposada seria únicament necessari un 65%.
Augmentarà el pressupost que destina l’estat a ajudes als estudiants?
Sí, augmentarà un 22% amb l’objectiu de passar dels 89.376 beneficiaris actuals a 175.945.
Sí, sempre que siguen en grups de màxim 10 persones, no siguen grup de risc i no presenten símptomes compatibles amb el COVID-19. En el cas que siguen convivents no s’aplicaria la limitació de 10 persones.
En quins llocs es permet reunions en grup?
En qualsevol lloc sempre que no s’isca dels límits de la província. Sempre s’ha de respectar les mesures de seguretat i higiene, igual que la distància mínima de seguretat de 2m.
Estan permesos els desplaçaments?
Sí, sempre que siga dins dels límits de la província on es resideix.
Està permés acudir a segones residències?
Sí, sempre que siga dins dels límits de la província on es resideix.
Es podrà assistir a museus?
Sí, reduint a un terç l’aforament previst per a cadascuna de les seues zones.
La Generalitat Valenciana posarà en marxa algun estímul amb l’objectiu de facilitar l’accés als museus?
Sí, els museus que depenen de la Generalitat obriran les seues portes el 18 de maig amb entrada gratuïta fins a final d’any.
Puc eixir a passejar o fer esport quan vulga?
No, continuen aplicant-se les franges horàries establides en la Fase 0, per la qual cosa al grup majoritari de la població (14-70 anys) li correspon el dret de poder realitzar esport o passejar de 6 a 10h i de 20 a 23h.
Podré realitzar esport en qualsevol lloc de la província?
No, actualment només està permés realitzar esport individual dins del terme municipal on es resideix.
Visc en una població de menys de 10.000 habitants, existeix alguna diferència en la normativa?
L’única diferència és que en ser nuclis urbans de menys densitat de població no es disposen franges horàries per a la realització d’esport individual i passeig.
Es podrà circular per la província de residència. No es permet viatjar a altres províncies excepte per causes justificades.
Com s’apliquen les franges horàries?
Les persones de fins a 70 anys podran fer activitat física a l’aire lliure en qualsevol franja horària excepte entre les 10.00 i les 12.00 i entre les 19.00 i les 20.00, que queden reservades per a les persones majors de 70 anys.
Quines activitats culturals es posen en marxa?
Obrin les biblioteques, sales d’exposicions i cinemes i teatres a 1/3 de l’aforament. La biblioteca de la UPV romandrà tancada fins a un altre avís.
Es pot anar a la platja?
Es permet anar a les platges en grups de màxim 15 persones, excepte convivents. Sempre s’ha de mantindre la distància de seguretat de dos metres entre els usuaris.
Quantes persones poden reunir-se?
Es pot mantindre contacte social el grups reduïts de no més de 15 persones, excepte convivents. Les persones que residisquen en un mateix domicili poden compartir un mateix vehicle privat.
Quin aforament tenen els centres comercials?
Els establiments dels centres comercials reobrin limitant el seu aforament al 40%. Les zones comunes han de ser utilitzades únicament com a zones de pas i el seu aforament queda limitat al 30%.
Poden obrir els locals d’hostaleria i restauració?
Sí, poden reobrir els locals d’hostaleria i restauració sempre que no superen el 40% del seu aforament. Les terrasses poden acollir reunions de fins a un màxim de 10 persones i limitant-se al 50% el nombre de taules. Es recomana el pagament en targeta o similars per a evitar l’ús de diners en efectiu.
Quines activitats culturals estan permeses?
Obrin les biblioteques, sales d’exposicions i cinemes i teatres al 50% de l’aforament. La biblioteca de la UPV romandrà tancada fins a un altre avís. També es poden celebrar seminaris i congressos si es respecta la distància social de dos metres i hi ha menys de 80 persones. Els cinemes, teatres, auditoris i espais similars d’estpectáculos podran desenvolupar la seua activitat amb butaques preasignadas i sense superor el 50% de l’aforament.
Com afecta al transport públic?
Es preveu el funcionament de tots els serveis de transport públic urbà i interurbà al 100%.
Quantes persones poden reunir-se?
S’eliminen les franges horàries i es permeten reunions de fins a 20 persones.
Poden obrir les discoteques?
Podran reobrir els establiments d’hostaleria, restauració i discoteques i bars d’oci nocturn per a consum en el local i sempre que no se supere el 50% del seu aforament. Es permet consumir dempeus en la barra però no ballar.
Quin aforament es permet a les terrasses?
L’aforament de les terrasses a l’aire lliure es limitarà al 75% de les taules.
Quin és l’aforament dels centres comercials?
Els comerços podran obrir amb un 50% de l’aforament, i en els centres comercials s’alça la prohibició d’utilització de les zones comunes i recreatives.
Puc banyar-me a la platja?
Sí, es permet el bany en la plya en condicions de seguretat i distanciament.
Es pot anar a parcs temàtics?
Sí, aquests parcs podran obrir amb menys de 800 persones.
Es poden realitzar entrenaments esportius?
Els esportistes de lligues no professionals federades podran realitzar entrenaments en grups de fins a 20 persones.
Podran celebrar-se partits?
Sí, es podran realitzar partits amb un màxim d’un terç de l’aforament, garantint sempre la distància de seguretat.
Es podrà anar al gimnàs?
Sí, sempre que no se supere l’aforament màxim d’un terç i sense utilitzar els vestuaris.