Preguntes freqüents sobre el pròxim curs i la “nova normalitat”.
A causa de la situació actual, per la qual s’han de modificar les normatives de manera ràpida no existeix una forma fàcil de respondre a aquesta qüestió.
La UPV buscant aconseguir la màxima protecció sanitària al seu personal i alumnes sense comprometre el nivell de la docència ha decidit que el primer quadrimestre del curs 2020-21 es duga a terme de manera semipresencial.
Què implica que el primer quadrimestre siga semipresencial?
Les classes teòriques s’impartiran en la seua majoria de forma no presencial, podent-se dur a terme docència presencial si són grups reduïts i amb aules de la grandària suficient perquè poguera existir sempre la distància de seguretat requerida.
Per a les pràctiques es prevaldria la màxima presencialitat possible, sempre que les condicions sanitàries així ho permeten
Aquests sistemes poden modificar la manera d’avaluar les assignatures?
Sí, durant les reunions dutes a terme entre la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i els rectors de les universitats de la Comunitat Valenciana s’ha destacat la necessitat de prioritzar el sistema d’avaluació contínua.
Es veuran modificades les dates d’inici del curs?
Sí.
Quan s’iniciaran les classes?
Els alumnes de primer any iniciaran les classes el 25 de setembre, aquesta data s’ha decidit arran de la modificació de dates de les proves d’accés a la universitat.
Els estudiants de grau de cursos posteriors iniciaran el curs el dia 14 de setembre.
Totes aquestes modificacions es veuran reforçades per algun protocol sanitari?
Sí, la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital sol·licitarà a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública un protocol específic que regule la presencialitat a les aules.
Recomanacions del Ministeri d’Universitats per a adaptar les aules.
S’empraran dos coeficients d’ocupació, el primer d’ells serà amb la capacitat màxima de les instal·lacions i el segon la capacitat amb una separació de 1,5m entre els ocupants.
Aquests valors s’obtindran de dividir el nombre d’estudiants matriculats entre un dels valors esmentats anteriorment.
Quina funció tindran aquests coeficients?
En el cas que el nombre d’alumnes amb les mesures de distanciament fora inferior a la quantitat dels estudiants matriculats s’haurà de procedir a sistemes de docència que no impliquen l’assistència del total d’alumnes.
Quan seran oficials les mesures referents a presencialitat?
Totes les mesures de presencialitat adoptades hauran de fer-se públiques amb anterioritat a l’obertura del període de matriculació.
Existiria un pla alternatiu en cas de ser necessari?
Cada universitat establirà abans del començament del curs 2020-2021 un pla de contingència que permeta, en cas que la situació sanitària així ho requerisca, un canvi massiu i immediat a un sistema de docència online.
Quins principis bàsics es tindran en compte per a la prevenció enfront del COVID-19 en els centres universitaris?
- Limitació de contactes: Mantenint una distància d’almenys 1,5 metres entre persones.
- Mesures de prevenció personal: Higiene de mans de mans de manera freqüent i meticulosa, cobrir-se el nas i la boca en esternudar, ús de màscara higiènica (a poder ser reutilitzable).
- Gestió de casos: No es podrà accedir als centres educatius si es presenten símptomes compatibles amb COVID-19 o aquells que es troben en aïllament per ser positius o haver estat en contacte amb diagnosticats de COVID-19. També ha d’existir un procediment d’actuació si alguna persona en el centre comença amb símptomes.
- Neteja i ventilació: S’ha de dur a terme un protocol de neteja, desinfecció i ventilació tenint en compte les característiques del centre i la intensitat d’ús.
És recomanable l’ús de guants de manera general?
No de manera general, però sí en les tasques de neteja.
Com es durà a terme el control i organització d’accessos i circulació de persones en el centre?
- Només es podrà accedir als membres de la comunitat universitària.
- Els esdeveniments en els quals estiga prevista l’assistència de públic s’haurà de garantir la distància interpersonal i l’aforament recollit en la normativa vigent.
- Les entrades i eixides han de ser ordenades i amb distància interpersonal d’almenys 1,5 metres.
- Amb la finalitat d’evitar aglomeracions es recomana escalonar l’accés i eixides, tant en els edificis com a les aules.
- S’organitzarà la circulació de persones i distribució d’espais s’hauran de modificar amb l’objectiu de complir les recomanacions del Ministeri de Sanitat.
- Els ascensors i muntacàrregues es limitaran al mínim ús possible i de manera individual sempre que no siga possible mantindre les distàncies requerides.
Com es disminuirà la concurrència de persones en els espais universitaris?
- Es reestructurarà la disposició de les aules, laboratoris, espai de pas, pràctiques i tutories per a garantir la distància interpersonal d’almenys 1,5 metres.
- Si cal de disminuirà el nombre de persones assistents per a garantir la distància establida
- Es recomana fomentar la utilització d’espais a l’aire lliure.
- Sempre que siga possible, s’establiran grups de persones xicotets i estables.
- Es restringiran les eixides i entrades a les imprescindibles i per torns.
- Es recomana no compartir materials.
En els espais d’ús comú es duran a terme mesures?
Es durà a terme la neteja necessària a més de disposar gel hidroalcoholic de manera que les persones puguen llavar-se acuradament les mans. On existisca atenció presencial s’haurà de mantindre la distància de metre i mig a més de disposar de mitjans de protecció.
En totes les àrees universitàries es tindrà en compte la legislació vigent.
Es recomana continuar emprant mitjans no presencials per a la realització de reunions?
Sí, sempre que siga possible és recomanable realitzar les reunions per mitjans telemàtics.
Es podran realitzar pràctiques acadèmiques externes o intercanvis internacions?
Sí, mentre es realitzen respectant les recomanacions i legislació vigent.
Està permesa la celebració de congressos i esdeveniments similars?
Sí, sempre supeditat a la legislació vigent.
Els centres tindran el material necessari per a complir les mesures de prevenció?
Sí, la universitat haurà de proveir al personal treballador de l’equip de protecció adequat, a més han de subministrar material d’ús higiènic-preventiu i comptar amb màscares quirúrgiques per a utilitzar en el cas que algú inicie símptomes.
Han d’estar disponibles dispensadors amb preparat de base alcohòlica en diferents ubicacions dels centres. A més, s’ha d’emprar lleixiu i productes autoritzats pel Ministeri de Sanitat passa desinfectar.
S’ha de col·locar cartelleria o senyalització en tots els llocs que la requerisquen per a garantir el correcte funcionament de les mesures de prevenció.
S’oferirà algun tipus de formació a la comunitat universitària?
Sí, els centres universitaris proporcionaran la informació i recomanacions a la comunitat educativa.
Les persones més vulnerables poden assistir la UPV?
Sí, sempre que la seua condició clínica aquest controlada i ho permeta. Aquest col·lectiu haurà de garantir de manera estricta el compliment de les mesures de protecció
Com s’actuarà en el cas d’una persona amb símptomes de COVID-19 en el centre universitari?
Si un estudiant o persona treballadora inicien símptomes (els més freqüents són: febre, tos i sensació de falta d’aire) se’ls portarà a una sala preparada d’ús individual que comptarà amb ventilació adequada i paperera de pedal amb bossa. Al possible cas se li facilitarà una màscara quirúrgica i es contactarà amb el telèfon de referència de la seua comunitat o centre de salut.
Quan es donen els dos supòsits:
- La Universitat de destinació admet estudiants d’intercanvi, per a docència presencial, semipresencial o inicia el semestre virtualment per a continuar-lo després en modalitat presencial o semipresencial.
- La situació sanitària i restriccions a la mobilitat són acceptables o similars a la situació a Espanya en el moment actual.
Si tens dubtes, pots sol·licitar renúncia o canvi de semestre (abans del 30 de juny).
És possible, si la teua universitat de destinació ho aprova, iniciar el semestre en destinació en modalitat virtual, per a incorporar-te més endavant a les classes en modalitat presencial o semipresencial, independentment de la teua ubicació física a l’inici del curs.
En quins supòsits se’m recomana posposar l’estada d’intercanvi al semestre B?
Quan concorren una o diverses de les següents situacions:
La Universitat/Institució de destinació cancel·la la recepció d’estudiants estrangers per a tot el semestre.
- Docència 100% virtual en destinació.
- País/regió de destinació no reuneix condicions sanitàries adequades.
- Restriccions severes de mobilitat, confinament sever.
- Impossibilitat d’obtindre visats als països que així ho requereixen.
- Limitació en l’oferta acadèmica de destinació que impedisquen un adequat aprofitament acadèmic de l’estada.
- Sol·licitud d’intercanvi rebutjada per la Universitat de Destinació.
En cas que, per causes acadèmiques o personals justificades, no siga possible posposar la mobilitat al semestre B, el/la estudiant podrà sol·licitar continuar amb la mobilitat, assumint els possibles inconvenients sota la seua responsabilitat, i havent de contractar i costejar una pòlissa d’assegurança addicional prèvia a la seua partida.
En cas que no siga possible la realització de l’estada, ni posposar-la al 2n semestre, el/la estudiant haurà de renunciar a aquesta, comunicant-lo al més prompte possible.
Sí, es poden realitzar estades d’intercanvi amb normalitat.
Si tens dubtes, pots sol·licitar renúncia o canvi de semestre dins dels terminis establits en la convocatòria SICUE.
És possible, si la teua universitat de destinació ho aprova, iniciar el semestre en destinació en modalitat virtual, per a incorporar-te més endavant a les classes en modalitat presencial o semipresencial, independentment de la teua ubicació física a l’inici del curs.
A data de publicació d’aquest comunicat, únicament la Universitat de les Illes Balears i la Universitat de Múrcia han cancel·lat la recepció d’estudiants entrants per a el semestre vinent. Una vegada publicada la resolució definitiva SICUE 20/21, consulta amb la teua universitat de destinació la modalitat de docència i possibles restriccions per a estudiants SICUE entrants.
En el cas de veure’t afectat/per restriccions de mobilitat entre províncies d’Espanya, la teua Universitat de Destinació t’indicarà les mesures a adoptar per a iniciar/continuar els teus estudis.
Programa mobilitat sota convenis de DOBLE TITULACIÓ (ERASMUS, EUROMOVEX, FREEMOVER).
Sí, es podran realitzar les estades amb normalitat sempre que la universitat de destinació accepte la teua candidatura.
La mobilitat de Doble Titulació es considera prioritària, i estratègica per a la UPV, per la qual cosa s’acceptarà la realització de mobilitats 100% virtuals si fora necessari. En cas de qualsevol incidència, consulta amb l’oficina internacional del teu centre UPV per a un tractament individualitzat de la teua situació.
És possible, si la teua universitat de destinació ho aprova, iniciar el semestre en destinació en modalitat virtual, per a incorporar-te més endavant a les classes en modalitat presencial o semi
Quan la situació sanitària i restriccions a la mobilitat són acceptables o similars a la situació a Espanya en el moment actual.
En quines situacions es recomana posposar l’inici de les pràctiques?
Quan concórreguen una o diverses d’aquestes situacions:
- Pràctica 100% virtual.
- País o regió de destinació no reuneix condicions sanitàries adequades.
- Restriccions severes de mobilitat, confinament sever.
- Impossibilitat de desplaçar-se a l’empresa de destinació
- Impossibilitat d’obtindre visats als països que així ho requerisquen
- Les dates d’inici de les pràctiques ERASMUS són flexibles, per la qual cosa en cas de dificultats o impossibilitat d’inici de les pràctiques és possible modificar la data d’inici prevista, sota les condicions indicades en la base de la convocatòria.
- SEMPRE has de mantindre’t en contacte amb l’oficina internacional del teu centre/OPII, i comunicar com més prompte millor si renúncies o sol·licites canviar la teua mobilitat de semestre. El canvi de semestre dependrà dels requisits acadèmics que puguen exigir-te de la teua titulació/centre d’origen, així com l’acceptació per part de la universitat de destinació.
- SEMPRE has de mantindre informada a la UPV sobre la teua localització, molt especialment en episodis de confinament, inici des d’Espanya o retorn a Espanya. Se t’indicarà en iniciar la teua estada com mantindre al dia aqueixa informació en AIRE.
- SEMPRE has de seguir amb diligència les indicacions sanitàries del teu país/regió i universitat/empresa de destinació.
- HAS DE registrar-te en el registre de viatgers del Ministeri d’Afers exteriors, Unió Europea i Cooperació.
Existeix alguna recomanació per als alumnes que vagen a realitzar intercanvis amb l’estranger?
- ES RECOMANA que amplies les cobertures de la teua assegurança per a mobilitat a Europa.
- ES RECOMANA que no adquirisques compromisos econòmics no cancel·lables i no reembossables fins que tingues total seguretat que la teua mobilitat podrà realitzar-se efectivament.
- ES RECOMANA que consultes habitualment la informació del teu consolat d’Espanya corresponent a l’estranger (les seues pàgines web oficials, i comptes de Twitter i Facebook).
- ES RECOMANA que comptes amb recursos informàtics propis i connexió a internet que et permeten accedir a la docència virtual o semipresencial tant al campus com en el teu allotjament a la ciutat de destinació.
- ES RECOMANA que comptes des de ja amb una signatura electrònica vàlida per a les teues relacions amb l’administració.
Fase prèvia a l’inici de l’estada.
Davant la incertesa sobre l’evolució de l’emergència sanitària en diferents països del món, en aquest moment els processos de nominació i preparació per a la mobilitat del curs 2020/21 es troben alentits en moltes universitats. És possible que els alumnes que s’incorporen en el semestre A patisquen retards en el procés d’acceptació.
Les recomanacions en aquest moment per a estudiants amb plaça assignada són:
- Realitza els tràmits que et requerisca la universitat de destinació. Consulta els plans d’estudis d’aquesta, dissenya l’esborrany del teu acord acadèmic en l’aplicació AIRE i consulta la seua viabilitat amb el coordinador o coordinadora de mobilitat del teu centre. Recorda que l’acord acadèmic es pot modificar si és necessari, sempre que existisca consens entre el teu Centre i la Universitat de destinació.
- Has d’estar molt pendent de les comunicacions i indicacions que rebes per part de la teua universitat de destinació.
- Encara que vages consultant informació sobre allotjament en destinació, és recomanable que no reserves allotjament no cancel·lable i reembossable en aquest moment. Si la teua destinació aconsella reservar allotjament perquè hi ha escassetat de places en residències o pisos, tingues molta cautela i informa’t bé sobre les condicions i clàusules exactes en situacions i cancel·lacions imprevistes.
- Tampoc és recomanable que compres bitllets d’avió ni de tren fins que no tingues una major certesa sobre les dates de la teua mobilitat.
Tingues en compte que la situació actual pot tindre una evolució diferent en cada país pel que et recomanem que pares atenció a l’evolució i recomanacions sanitàries al teu país de destinació (quarantena, ús de màscares, etc). Els perfils de twitter i Facebook de consolats (d’Espanya en destinació i viceversa, poden ser una bona font d’informació). Si el teu país de destinació requereix visat d’estudis, informa’t sobre les condicions, documentació i terminis.
Si la teua estada és ERASMUS, el SEPIE publica periòdicament la situació de cada país del programa Erasmus. Pots consultar-ho en aquest enllaç.
La meua universitat de destinació ha anunciat que cancel·la la mobilitat per al semestre que tenia previst incorporar-me.
En aqueix cas, si encara tens interés a participar, contacta amb l’Oficina de Relacions Internacionals corresponent perquè t’informen de les diferents alternatives. Per a places Erasmus, contacta amb l’oficina de la teua Escola/Facultat. Per a PROMOE, contacta amb OPII. Si es cancel·la la mobilitat per al primer semestre, és possible en alguns casos posposar la mobilitat al segon semestre, sempre que comptes amb l’autorització de la teua Escola/Facultat UPV i la teua universitat de destinació ho admeta.
La meua universitat de destinació no cancel·la la mobilitat per a el semestre vinent, però m’agradaria canviar la meua estada al semestre B del 2020-2021 en espera que la situació millore. És possible?
En general és possible, sempre que comptes amb l’autorització de la teua Escola/Facultat UPV i la teua universitat de destinació ho admeta. En aqueix cas, consulta amb l’oficina de RRII del teu centre per a Erasmus, i amb l’OPII per a Promoe.
Aquesta solució, a mesura que passe el temps, pot ser més difícil d’aplicar per la possibilitat que la destinació no compte amb contingents suficients durant el semestre B.
Puc renunciar a la meua estada per a aquest curs i posposar-la per al curs 21/22?
En general, no és possible, ja que has participat en una convocatòria destinada a mobilitats del curs 20/21, per la qual cosa no és possible obtindre automàticament la mateixa plaça i destinació per al curs 21/22. Sí que podràs tornar a presentar-te a les convocatòries si la teua situació acadèmica i la normativa o directrius de mobilitat del teu Centre ho permeten.
En general, renunciar ara no et proporcionarà cap prioritat en la convocatòria del curs següent, ja que són independents.
Fins quan puc esperar per a prendre una decisió sobre la meua estada d’intercanvi?
Per al programa SICUE hauràs d’atindre’t als terminis indicats en la convocatòria. Per a la resta de programes d’intercanvi acadèmic, si ja has sigut admés per la teua universitat de destinació, les renúncies hauran de comunicar-se preferiblement abans del 15 juny per a Promoe i K107, 30 de juny per a la resta de programes.
Tingues en compte que, si l’inici de la teua estada està previst en el primer semestre, a data d’automatrícula (mediats de juliol) hauries de tindre-ho clar.
Com comunique la meua renúncia?
Envia un email al teu centre (en cas d’Erasmus, Freemover, i Euromovex) o a l’OPII (en cas de Promoe, Sicue, Erasmus Prácticas) indicant les teues dades completes, DNI, programa d’intercanvi i destinació, i motiu de la renúncia. Comprova uns dies després que l’estat de la teua sol·licitud en AIRE ha sigut canviat a renúncia/cancel·lada/anul·lada.
Aquesta renúncia haurà de comunicar-se al més prompte possible, i donada l’excepcionalitat de la situació, no comportarà sancions.
La meua estada està prevista per a iniciar en el semestre B. Quines són les recomanacions?
Aquest document s’actualitzarà amb previsions per al segon semestre, no obstant això, és probable que se seguisquen els mateixos criteris. En cas de mobilitats del segon semestre, en general no serà possible posposar-les al següent semestre (curs 21/22).
Com puc ampliar la cobertura de la meua assegurança mèdica?
Per a estades a Europa, es recomana que amplies la cobertura de la teua Targeta Sanitària Europea / segur. Pots fer-ho mitjançant l’asseguradora Oncampus, amb qui la UPV té una pòlissa contractada, o qualsevol altra empresa asseguradora.
Per a estades del programa PROMOE, la beca ja inclou l’assegurança en les condicions indicades en les bases de la convocatòria.
És important que planifiques bé els teus desplaçaments, i t’informes amb anterioritat sobre possibles períodes de quarantena, restriccions en fronteres, controls en fronteres terrestres si vas amb cotxe, etc.
Si, a data d’inici previst d’estada, no pots desplaçar-te al teu país de destinació per causes derivades de la pandèmia (cancel·lacions de vols, retard amb visat) consulta les teues opcions amb la teua universitat de destinació, que entre altres, pot oferir-te incorporar-te més tard, virtualment, posposar o cancel·lar l’estada, depenent de la situació. Recorda que és possible que apliquen normes de finançament diferents per als períodes sense desplaçament físic.
Tinc obligació de desplaçar-me físicament al meu país/ciutat de destinació?
La teua universitat de destinació et donarà indicacions sobre l’inici del semestre. Si aquesta ho requereix, sí que serà necessari que et desplaces físicament a la teua destinació. Si t’ho permet la teua universitat de destinació, és possible iniciar el teu període d’intercanvi en modalitat virtual, per a incorporar-te més davant de manera presencial. Si, a data d’inici previst d’estada, no pots desplaçar-te al teu país de destinació per causes derivades de la pandèmia (cancel·lacions de vols, retard amb visat) consulta les teues opcions amb la teua universitat de destinació, que entre altres, pot oferir-te incorporar-te més tard, virtualment, posposar o cancel·lar l’estada, depenent de la situació. Recorda que és possible que apliquen normes de finançament diferents per als períodes sense desplaçament físic.
És important que t’informes amb anterioritat sobre possibles períodes de quarantena per a una planificació adequada dels terminis d’arribada a la teua destinació.
És possible iniciar l’estada virtualment i incorporar-me més endavant a les classes?
Sí, si la teua universitat de destinació ho permet, és possible iniciar la teua participació en els programes d’intercanvi acadèmic a través d’activitats virtuals, per a combinar-se amb una mobilitat física a l’estranger en una data posterior si la situació així ho permet. En aqueix cas, hauràs de pujar a AIRE el teu justificant d’incorporació, a data d’inici d’activitat acadèmica en destinació, i mantindre al dia en tot moment la informació en AIRE sobre la teua ubicació física.
Com comunique la meua ubicació física a cada moment?
En AIRE > estades > Dades bàsiques > tipus d’activitat es troben identificats els alumnes que segueixen la docència online de la seua destinació, però es troben físicament a Espanya. Aquests alumnes mantenen la condició d’estudiants d’intercanvi a efectes acadèmics.
Si et trobes a Espanya veuràs que el teu tipus d’activitat, per exemple “Assignatures grau”, apareix amb l’afegit “-A Espanya@” Això indica que l’activitat acadèmica de la teua estada d’intercanvi es continua mantenint, en la modalitat a distància, des d’Espanya.
A més, en AIRE > Estada > Dades personals > Domicili de contacte en destinació hauràs de registrar la teua adreça al teu país de destinació en quan siga una cosa estable (residència, pis de lloguer, etc.). Si realitzes una part de la teua mobilitat en virtual des d’Espanya, escriu la teua adreça espanyola.
A partir de l’inici de la teua estada, comprova les teues dades en AIRE i per a qualsevol canvi sobre la teua situació, informa per email a l’oficina internacional de la teua Escola/Facultat UPV. El teu domicili de contacte en destinació pots actualitzar-ho directament en AIRE sense cap permís especial.
És important que aquesta informació es mantinga al dia perquè, en cas de qualsevol eventualitat, la UPV puga mantindre monitorada a la seua comunitat universitària a l’estranger.
Què ocorre si inicie l’estada virtualment, amb la finalitat d’incorporar-me més endavant a les classes, però finalment aquestes no han arribat a tindre activitat presencial?
Si es dona el cas, informa la teua Oficina de Relacions Internacionals en la UPV. El més probable que és que la teua universitat de destinació continue amb classes i mètodes d’avaluació 100% fins al final del semestre / curse i pugues obtindre els crèdits i un certificat de notes amb normalitat.
Segons el programa i convocatòria, la teua ajuda econòmica es veurà reduïda o fins i tot pot ser que no sigues elegible per a cap ajuda econòmica. No obstant això, la part acadèmica del teu intercanvi es manté, sempre que la universitat de destinació ho oferisca i el teu Centre/titulació en la UPV no tinguen cap impediment.
Què pot ocórrer si hi ha un repunt de la pandèmia sent a l’estranger, i tornen a suspendre’s les classes presencials?
En un context de gran incertesa, és possible que hi haja algun període de modalitat online o de confinament. Durant l’episodi iniciat al març de 2020, la gran majoria d’institucions estrangeres, igual que la UPV, s’han passat a docència online; alguns alumnes han continuat als seus països de destinació i uns altres han tornat a Espanya i seguit la docència online de la seua destinació des d’ací. Un percentatge menor d’estudiants ha cancel·lat la mobilitat i s’ha reincorporat a la docència en la UPV. En considerar-se per causa de força major, en aquest cas el període de mobilitat virtual sí s’ha considerat elegible per a rebre finançament en les mateixes condicions que per als períodes presencials.
Si en algun moment s’imposa un període de confinament molt estricte i decideixes vindre a Espanya per a passar-ho, valora bé si no és millor portar tots els teus efectes personals en aqueix moment o, almenys, deixar tot preparat perquè algú de confiança (i que es quede allí) te’ls puga guardar o enviar a Espanya. Podria evitar-te complicacions amb residències o propietaris de pisos si finalment no és aconsellable o possible tornar personalment durant el semestre.
Com a referència, pots consultar les recomanacions que han anat rebent els estudiants d’intercanvi del curs 2019/20 en aquest enllaç.
I si el repunt ocorre just abans d’eixir d’intercanvi i decidisc anul·lar l’estada?
En relació a la beca Erasmus, per al curs 19/20 l’anul·lació de l’estada abans de començar ha sigut considerada pel programa Erasmus+ “causa de força major” per la sobtada incidència del virus a tot el món, i la Comissió Europea ens ha permés cobrir algunes despeses no recuperables (vols no reembossats, despeses de reserva d’allotjament,…) amb la subvenció europea, baix determinades condicions. Per al curs que ve no sabem com s’aplicaran aquests criteris. Intenta que qualsevol despesa associada a la teua estada que hages de comprometre, siga reembossable.
En relació a la teua matrícula UPV, tingues en compte que si reconeixeràs assignatures, et matricularàs al juliol en la modalitat de mobilitat en les assignatures UPV que vulgues reconéixer. En anul·lar la teua estada d’intercanvi hauries de canviar les assignatures a la modalitat de “no mobilitat”. Si t’havies matriculat d’alguna assignatura activada en solo per a mobilitat (sense docència en UPV ni física ni virtual) o assignatures anomenades “Intercanvi Acadèmic”, hauràs de sol·licitar un canvi a altres assignatures amb docència real.
Com es financen els períodes en els quals no hi ha desplaçament físic al país de destinació?
Cal diferenciar dos conceptes: “mobilitat mixta, combinada o blended mobility” és la que es realitzaria en períodes, més o menys alterns, amb i sense desplaçament físic, mentre que “docència combinada” es refereix a la mena de docència (no de mobilitat) que combina ensenyament virtual i presencial.
La mobilitat física amb docència combinada sí que es considera elegible per a rebre finançament, i de fet, és l’escenari més probable en la majoria de països d’Europa.
La mobilitat combinada/blended mobility pot tindre criteris de finançament diferents per als períodes amb i sense desplaçament físic.
Per a la mobilitat combinada, en el programa Erasmus, estem a l’espera que el SEPIE (Agència Erasmus Nacional) publique instruccions. sobre aquest tema. Per al programa PROMOE, quan l’inici de l’estada es veja retardat, o l’estudiant retorne a Espanya eventualment, però seguisca amb la docència online, serà possible finançar la mobilitat d’acord amb les bases del programa.
Recorda que en Erasmus estudis, en aquest moment, la duració d’estada mínima per a obtindre finançament és de 90 dies de duració. Les condicions de finançament dels períodes sense desplaçament i els criteris d’aplicació de força major encara no es coneixen.
Els programes d’intercanvi acadèmic per a la realització d’estudis estan condicionats a la teua condició d’estudiant amb matrícula activa en la UPV. Una vegada que finalitzes els teus estudis, no és possible fer una estada per a estudis Erasmus, PROMOE o SICUE. No obstant això, pots fer estades Erasmus Prácticas fins a un any des de la finalització dels teus estudis, i pràctiques a l’estranger Veu2 i Lliure mobilitat fins a 3 anys després. La formació en idiomes, activitats laborals Eures i programes de voluntariat europeu són també bones alternatives per a la teua internacionalització una vegada que finalitzes els teus estudis en la UPV.