Amb motiu de les eleccions a Rector UPV que se celebraran el mes de maig del present curs acadèmic, la DAUPV ens hem reunit amb totes les delegacions de centre i hem arreplegat les peticions per part de l’estudiantat als tres candidats a Rector UPV. Li les hem fetes arribar perquè les incloguen en els seus programes electorals, i la major part de propostes han sigut acceptades. A continuació s’exposen les nostres proposicions en diferents àrees (acadèmica, vida universitària i política universitària).
- Constant comunicació entre el Rector i la persona que ostente el càrrec de Delegat/ada d’Alumnes de la UPV.
- El primer mes de mandat del nou equip rectoral en conjunt amb la Delegació d’Alumnes de la UPV, han de traçar un full de ruta per mantindre una dinàmica de treball clara i així poder assegurar el compliment dels compromisos adquirits amb l’estudiantat.
- Reforçar el sistema de Suggeriments, Queixes i Felicitacions (SQF).
Suport als representants d’estudiantes
- Donar suport als representats d’estudiants per poder exercir les seues funcions de la forma més òptima possible.
- Facilitar l’assistència dels representants d’estudiants als diferents actes als que són convocats.
- Augmentar la difusió de les eleccions a representants d’estudiants tant en òrgans de govern com a delegats de centre i UPV mitjançant els diferents mitjans de comunicació de la UPV.
- Mantindre el suport econòmic a la DAUPV per al compliment de les seues funcions.
Procediment Mistral
- Treballar junt amb la DAUPV per una millora substancial en la plataforma Mistral per a que siga més intuïtiva, tant per als gestors com per a l’estudiantat.
- Revisar els terminis de resposta reduint el termini d’ERT a la mitat i Defensor Universitari a un mes.
- Habilitar un procediment per el qual, en cas de que el Defensor Universitari no conteste en el termini establert, l’informe s’eleve al Rector.
- Modificar el Manual d’Avaluació de l’Activitat Docent del Professorat per a que es tinga en compte un nombre d’informes Mistral tancats com procedents en el càlcul de l’Índex d’Activitat Docent (IAD).
- Sol·licitar que els Centres doten de recursos i deixen com a mínim una sessió de PATU per a que las DACs formen als estudiants de nou ingrés en matèria de MISTRAL.
Suport a estudiants
- Inversió en plans de suport i acompanyament als estudiants amb discapacitat, de forma que puguen seguir l’activitat docent en condicions d’igualtat, tant en modalitat online com presencial. En totes les titulacions.
- Habilitar les plataformes virtuals de la UPV per als estudiants daltònics.
- Crear mètodes d’avaluació adaptats als estudiants amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu. Realitzant guies efectives amb col·laboració amb els organismes competents per a la inclusió i l’atenció a la discapacitat.
- Continuar desenvolupant el Programa d’Orientació i Suport Integral a l’Estudiant (POSIE) per acompanyar a l’estudiant durant la seua etapa acadèmica incloent als estudiants de doctorat.
Docència i Avaluació
- Actualitzar i modernitzar les metodologies docents mitjançant la implementació de projectes més transversals en els plans d’estudis, fomentant la coordinació horitzontal del professorat en matèries i creant metodologies que engloben el millor del món online i presencial.
- Realitzar una revisió periòdica de les llicències de software perquè els estudiants puguen desenvolupar el seu aprenentatge amb les eines que necessiten.
- Establir un sistema que, seguint les mateixes recomanacions que s’han establert per al seguiment de la docència en casos de SARS-CoV-2, permeta el seguiment mitjançant gravacions i transmissió síncrona davant la impossibilitat d’assistència presencial justificada.
- Millorar la qualitat de l’ensenyament invers, formant millor al professorat que l’ensenyen en l’ús de les eines i metodologies disponibles.
- Millorar la comunicació entre els departaments de la UPV per a la coordinació entre assignatures i projectes transversals.
- Ampliar els recursos per al Campus d’Alcoi i Gandia perquè puguen disposar d’una docència equiparable a la del Campus de Vera, en quant a nombre de grups i flexibilitat horària.
- Establir mètodes d’aprenentatge centrats en l’estudiant.
- Ampliar el professorat amb perfils actuals per donar una aproximació contemporània a les assignatures que imparteixen.
- Elaborar un pla, juntament amb la DAUPV, amb l’objectiu de millorar tots els processos d’avaluació de la UPV, apostant per l’avaluació de competències i deixar enrere l’examen escrit memorístic en totes les titulacions.
- Establir un criteri general per a totes les assignatures de la UPV que regule les condicions en les quals és recuperable un acte d’avaluació i la modalitat de les mateixes.
- Suprimir la nota mínima perquè es puga optar a la recuperació o tenir una nota final.
- Crear un criteri que especifique en quins casos es pot aplicar una causa de “força major” a l’hora de repetir un acte d’avaluació.
- Formalitzar la Comissió d’Integritat de la UPV i procedir amb el que disposa la normativa d’Integritat Acadèmica, acabant així amb les comissions d’Integritat temporals en els diferents centres de la UPV.
- Millorar el sistema d’avaluació de les competències transversals incidint en:
- Establir els criteris d’avaluació de les Competències Transversals deixant clars els requisits per a obtenir-les en la Guia Docent de l’assignatura.
- Millorar el sistema transversal d’avaluació de competències per assegurar realment l’adquisició d’aquestes competències.
- Elaborar un document per part de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) amb propostes de mitjans d’avaluació de competències transversals tant en format presencial com en línia.
- Obrir les diferents cases de l’alumne sempre seguint les mesures de seguretat pertinents. Assegurar-se que estiguen obertes les 24 hores en període d’exàmens i definir abans de l’inici de cada curs acadèmic les dates i horaris.
- Major dotació per a activitats en les diferents Cases d’Alumnes.
- Crea taquilles-gàbia a l’aparcament de la Casa de l’Alumne del Campus de Vera per poder deixar patinets, bicicletes o material valuós com pintures, escultures, projectes… Tot de manera segura.
- Invertir en la creació d’un saló d’actes-plenaris a la Casa de l’Alumne de Vera.
- Construir un edifici de cases d’alumne amb les mateixes característiques que el de Vera per a cada campus.
Infraestructures i espais
- Revisar i reformar de manera integral la infraestructura dels tres campus: edificis, aparcaments, instal·lacions esportives, zones comunes, mobiliari d’aquests…
- Millorar l’acústica d’edificis i espais, dotar de megafonia a les sales i equipaments en tots els campus de la UPV per a activitats i esdeveniments.
- Construir un pavelló poliesportiu per al Campus de Gandia.
- Col·locar taules de pícnic al llarg del campus perquè es puga menjar als jardins.
- Crear un espai en el Campus de Gandia per a poder emmagatzemar material de projectes de classe o grups de generació espontània.
- Reobrir la reprografia dels centres millorant el servei i ampliant l’horari.
- Centrar els espais universitaris en l’ús per part de la comunitat universitària, assegurant:
- Franges horàries específiques reservades setmanalment en espais públics clau.
- Predefinir el tipus d’activitats compatibles per cada franja horària i espais, incloses les limitacions.
- Accés a l’aula-taller de la Facultat de Belles Arts per a estudiants que necessiten espais específics per a realitzar les seues obres, com en altres facultats d’art espanyoles.
- Pel que fa a les biblioteques:
- Creació d’una plataforma de filmoteca en línia.
- Augmentar el nombre d’horares d’obertura de l’edifici.
- Augmentar i renovar els ordinadors que es presten, i els que s’utilitzen a la pròpia biblioteca, així com les llicències.
- Fomentar la creació de tallers, clubs i grups de lectura.
- Realitzar un informe sobre la possible ampliació de la Biblioteca Central, així com de les diferents biblioteques de les escoles.
- Augmentar el nombre de llibres en altres idiomes i traduccions de llibres per a estudiants estrangers.
Generació Espontània
- Incrementar la inversió per a equips de Generació Espontània. A més de contractar Personal de Gestió i Serveis (PAS) per a la gestió administrativa dels equips.
- Crear programes de formació per a estudiants en grups de Generació Espontània que requereixen manipulació de materials amb un risc associat baix.
- Reconèixer l’activitat desenvolupada en grups de generació espontània a nivell acadèmic.
- Animar a que els centres fomenten la participació dels estudiants en grups de Generació Espontània.
Actividades
- Impulsar el pla transversal de reconeixement de competències en activitats extraescolars de la UPV.
- Alliberar l’alumne d’una part de la seua càrrega docent (eliminant excessos) a favor de la participació o organització d’activitats en el marc de la vida universitària. En tot moment es busca que el temps total dedicat a la universitat siga igual o superior a l’actual, però invertit en diverses tasques no només acadèmiques.
- Desenvolupar un esborrany d’activitats/concurs marc que serveixca de base i referència per a tots aquells estudiants amb prou flexibilitat per adaptar-se al propi projecte.
- Fer més flexible i àgil la gestió econòmica que han de fer els estudiants, així com impossibilitar que l’estudiant haja de posar diners propis per a les activitats que es duen a terme en l’entorn universitari.
- Regularitzar i informar correctament del protocol i les directrius ètiques a seguir a l’hora d’obtenir patrocinis, col·laboracions i ajudes a tercers per part dels estudiants que formen part d’un projecte.
- Crear un calendari en el qual es fa visible l’oferta total d’activitats que s’estan duent a terme a la universitat.
- Eximir el pagament de crèdits de lliure elecció en activitats extraescolars.
- Incrementar el nombre de crèdits no alienables que poden ser reconeguts per activitats extraescolars.
Esports
- Afegir el servei de piscina dins del servei d’esports.
- Incrementar l’oferta de disciplines esportives en el trofeu UPV.
- Permetre la possibilitat de formar equips mixtos en disciplines esportives que ho permeten.
- Incloure e-Sports en el trofeu UPV.
- Realitzar un pla d’ampliació de les instal·lacions del gimnàs del Campus de Vera.
- Revisió i manteniment adequat de la pista d’atletisme.
- La creació i promoció de tallers, seminaris i/o webinars sobre vida i salut saludables en tots els àmbits.
Igualtat i Dimensió Social
- Campanyes de sensibilització, informació i formació en matèria d’igualtat.
- Realitzar un informe de responsabilitat per la igualtat i la dimensió social en cadascun dels centres.
- Promoure la visibilitat en els centres de grups minoritaris i col·lectius mitjançant la realització de tallers, presentacions i seminaris.
- Crear un Punt Violeta en cada centre.
- Incrementar la inversió en beques menjador i ajudes d’acció social de la UPV.
- Promoure beques col·laboratives, així com millorar la difusió de les mateixes perquè arriben a tot l’estudiantat.
- Crear una beca material per a les titulacions de la Facultat de BBAA i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura.
Conectividad y transporte
- Treballar per millorar la connectivitat entre campus en termes de transport. Així com la comunicació entre aquests.
- Que l’equip de govern mantinga reunions amb l’Ajuntament de València, EMT, FGV i Metrobus per a l’anàlisi de freqüències i vies de transport públic que connecten els pobles i punts de la ciutat amb els campus. Així mateix, s’ha d’analitzar la situació dels Campus Externs i treballar per millorar-ne l’accessibilitat i afavorir una millor mobilitat.
- Treballar per crear un bo de transport universitari o un descompte per ser estudiant.
Acompanyament
- Contractació d’una figura per assessorar els investigadors predoctorals i postdoctorals en matèries relacionades amb les ajudes a la contractació de manera personalitzada.
Dimensió Social
- Protocol de protecció contra l’assetjament o la discriminació a l’aula.
- Ampliar l’oferta del GOPU contractant més personal i oferint un servei adequat a les necessitats de l’alumne, seguint amb l’assistència psicopedagògica i psicològica.
- Campanya de difusió efectiva que informe a l’estudiant de les ajudes que es presten des de la universitat i les institucions.
Pràctiques en Empresa
- Que s’habiliten programes d’orientació i mentoria en la gestió i realització de pràctiques.
- Que qualsevol estudiant que desitge fer pràctiques en una empresa tinga garantit que pot fer-ho, així com si el conveni s’ha hagut de rescindir per causes diferents de les que l’estudiant puga tindre unes pràctiques en un termini raonable.
- Habilitar mecanismes que, després de la consulta a la Comissió de Títols Acadèmics, asseguren la formabilitat de les pràctiques.
- Que les pràctiques curriculars no suposen una despesa per als estudiants i tinguen en compte el cost d’oportunitat i el transport.
- Comprometre’s a seguir el sistema de revisió de la borsa mínima de pràctiques acordat.
- Millorar els contractes de pràctiques amb les administracions públiques.
Per a més informació, en el següent document es poden consultar totes les peticions dirigides als candidats a Rector UPV.
Peticions per part de l’estudiantat als candidats a Rector UPV
Semàfor candidats a Rector
En el següent document hem pres com a referència els programes dels candidats i els enregistraments públics dels actes de campanya per a realitzar aquesta comparació amb les nostres peticions per part de l’estudiantat. En verd apareixen les peticions que s’han acceptat totalment, en groc parcialment i en roig que no s’han comentat.
Animem als candidats a continuar donant suport públicament més peticions per a millorar els drets de l’estudiantat i ens comprometem a actualitzar el semàfor amb les noves incorporacions.
A data de 3 de maig de 2021 i havent parlat amb totes les candidatures, el semàfor ha sigut actualitzat amb les peticions que els candidats es comprometen a dur a terme. A continuació adjuntem els documents que ens han enviat per a formalitzar el seu compromís.
Informació dels candidats
Ací teniu les xarxes i l’enllaç a la web de cada candidatura amb tota la informació i els seus programes.
Formulari de propostes
Si vols fer-nos arribar alguna petició, pots fer-ho a través del següent formulari.