Normativa de progrés i permanència.
Què és la Normativa de Progrés i Permanència?
La Normativa de Progrés i Permanència (NPyP) és la normativa que determina les condicions que han de complir els alumnes de la UPV per a continuar els seus estudis. Comentarem alguns aspectes importants:
Sobre la secció 3a “Permanència”:
- PP2: per a romandre en la titulació cal aprovar el curs en 2 anys (4 si és matrícula parcial). (Art. 9)
- P12: per a romandre en la titulació cal aprovar mínim 12 crèdits el primer any. (Art. 8)
- P35: si no se supera una taxa del rendiment del 35% en 2 cursos consecutius se’t desvincularà de la ERT per dos anys. (Art. 10)
- La desvinculació de la ERT si s’incompleixen alguns dels punts anteriors serà d’un any, després del qual pots tornar a matricular-te.
Sobre la secció 5a “Progrés”:
- Passarà a segon aquell alumne que supere de 39 a 60 crèdits del primer curs (depenent de la ERT). (Art.16)
- Per a poder matricular-se en una assignatura d’un curs superior, l’alumne ha d’estar matriculat de totes les assignatures pendents del curs anterior. (Art. 17.1)
- Un alumne pot matricular-se d’un màxim de 60 crèdits per any acadèmic (excloent del còmput el TFG/TFM), excepte si li queden 84 crèdits o menys per acabar la titulació o si el seu rendiment acadèmic previ ha sigut de 90% (Art. 17.2).
Quina és la diferència entre matrícula a temps complet i a temps parcial?
La matrícula a temps complet correspon a alumnes amb més de 40 ECTS matriculats, en canvi a temps parcial fa referència als alumnes que de forma justificada sol·liciten una matrícula anual entre 18-40 ECTS.
En el cas d’alumnes que tinguen menys de 40 ECTS pendents per a finalitzar els seus estudis la matrícula completa correspondrà a tots els crèdits pendents.
Quants crèdits he d’aprovar el primer curs?
La Normativa de Progrés i Permanència estableix que s’han de superar un mínim de 12 ECTS el primer any de matrícula. Per a poder fer efectiva la matrícula en el segon curs de les titulacions de Grau caldrà haver superat o tindre reconeguts o adaptats almenys 39 crèdits del primer curs de la titulació.
Excepcionalment, l’estudiant podrà sol·licitar a la Comissió Acadèmica del Títol l’autorització d’una exempció al requisit de progrés assenyalat en el paràgraf anterior. Aquesta comissió, després de l’estudi de la situació acadèmica del sol·licitant, resoldrà sobre la sol·licitud plantejada i, en cas de ser favorable, establirà el pla de matrícula que considere més adequat per a l’estudiant. La sol·licitud d’exempció al compliment d’aquest requisit de progrés es formalitzarà en els terminis establits en el calendari acadèmic i pel canal habilitat a aquest efecte. En aquesta sol·licitud s’al·legaran les causes que motiven la petició i, si escau, s’acreditaran degudament.
Quin termini tinc per a superar el primer curs de la titulació?
Dos cursos acadèmics. A l’efecte del termini establit, els cursos matriculats en règim de dedicació a temps parcial computaran per 0.5 cursos.
Si no es compleixen els requisits anteriors , es pot sol·licitar més temps?
Excepcionalment, en cas de no superar el mínim establit –acreditant degudament les causes del seu baix rendiment– podrà sol·licitar a la Comissió de Permanència i Avaluació per Currículum, l’exempció del compliment d’aquest requisit. Aquesta sol·licitud es formalitzarà en els terminis establits en el calendari acadèmic i pel canal habilitat a aquest efecte. La resolució favorable a aquesta petició permetrà una nova matrícula de l’estudiant.
Després del primer curs, existeix algun requisit de permanència?
Sí, s’exigeix una mínima taxa de rendiment del 35%. Un alumne quedarà desvinculat d’un títol si en dos cursos consecutius la seua taxa de rendiment és inferior al 35%. La condició indicada no serà exigible quan el nombre de crèdits pendents de superar per a completar la titulació siga igual o inferior al 25% dels crèdits del títol, exclòs el Treball Fi de Grau o Treball Fi de Màster.
Quan es produeix una desvinculació d’un títol?
Existeixen tres supòsits:
- Per incompliment d’alguna condició de permanència, si es va concedir la continuació d’estudis per no aprovar el primer any 12 ECTS.
- Per no superar tot el primer curs, si es va concedir la continuació d’estudis per no aprovar primer en 2 cursos acadèmics.
- Per incompliment d’alguna condició de permanència, després d’haver obtingut el reingrés..
Es pot reingressar a una titulació de la qual s’ha sigut desvinculat?
Els estudiants que hagen sigut desvinculats per primera vegada d’un títol i que no hagen sigut desvinculats de la UPV definitivament, podran demanar el reingrés en la titulació després d’un curs acadèmic de desvinculació d’aquesta. Quan pertoque, tal reingrés estarà condicionat al compliment de les condicions d’accés vigents en el moment de la seua sol·licitud. En aquests casos, un nou incompliment d’alguna de les condicions de permanència, suposarà la desvinculació definitiva de la titulació en l’ERT en què estiguera matriculat l’estudiant.
De quants cursos diferents puc tindre assignatures matriculades?
Com a condició general la matrícula podrà tindre assignatures de dos cursos consecutius com a màxim.
Si tinc crèdits pendents he de matricular-los de manera obligatòria?
Per a matricular-se d’alguna assignatura situada en un determinat curs, serà necessari fer efectiva la matrícula en totes les assignatures pendents de superar situades en el curs anterior. Aquesta regla també haurà de ser respectada en cas de sol·licitud d’anul·lacions de matrícula.
L’estudiant que haja sigut autoritzat a matricular-se en el primer curs de grau en més de dues ocasions, en aplicació de les circumstàncies d’excepcionalitat al compliment dels requisits de permanència previstes en l’article 8.3, només podrà efectuar matrícula en assignatures de primer i segon curs.
Quin és el número màxim d’ECTS?
El màxim nombre de crèdits de matrícula anual, exclòs el Treball Final de Grau o Treball Final de Màster, serà de 60. Per al còmput d’aquesta matrícula no es tindran en compte els crèdits reconeguts o adaptats. Queden exclosos d’aquesta limitació els itineraris de doble titulació en els quals es podrà superar aquest nombre màxim de crèdits d’acord amb les previsions de la corresponent memòria i que, amb caràcter general, serà de 75 crèdits. La limitació de matrícula ha d’entendre’s d’aplicació a la penúltima assignatura matriculada, abans d’aconseguir el límit màxim de crèdits de matrícula anual.
Queden exceptuats del còmput per al càlcul del nombre màxim de crèdits a matricular els corresponents a assignatures d’idiomes i a pràctiques externes, així com d’aquelles assignatures o crèdits que es definisquen com exclusivament vinculats al desenvolupament de competències transversals.
Es permet matricular més de 60 ECTS?
Excepcionalment i a petició de l’estudiant interessat, la limitació de 60 crèdits es podrà incrementar-se fins a un màxim d’un 40% quan es done alguna de les següents circumstàncies i prèvia aprovació per la Comissió Acadèmica de Títol:
- Quan el nombre total de crèdits per a completar la titulació, exclòs el Treball Final de Grau o Treball Final de Màster, siga igual o inferior a 84.
- Quan el rendiment acadèmic del curs anterior siga del 90% sobre matrícules iguals o superiors a 60 crèdits.
On puc obtindre més informació?
En la secretaria dels centres o en aquest enllaç.
Normativa de Règim Acadèmic i Avaluació de l’Alumnat.
BOUPV núm. 135 (29/07/2020) – NORMATIVA DE RÈGIM ACADÈMIC I AVALUACIÓ DE L’ALUMNAT DE LA UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE VALÈNCIA
Què és la Normativa de Règim Acadèmica i Avaluació de l’Alumnat?
La Normativa Acadèmica i d’Avaluació de l’Alumnat (NRAEA) és la principal normativa a tindre en compte per tot coordinador d’assumptes acadèmics o representant d’estudiants de la UPV. En ella estan recollides totes aquelles premisses que han de complir-se en la nostra universitat. En ella està contemplada la funció de les CAT, les guies docents, tutories, terminis avaluadors, etc. Comentarem alguns aspectes importants:
- Els alumnes formaran part de les Comissions Acadèmiques del Títol (Art.4.2).
- El calendari acadèmic s’estableix en el curs acadèmic anterior (Art. 7.1).
- Els exàmens sempre es realitzen en horari lectiu (Art. 7.7).
- Els dijous de 12.30 a 14.30 no han d’haver-hi classes (Art. 7.8).
- Els professors estan obligats a concedir tutories (Art. 8.1).
- Han de contestar els teus correus en un període de 2 dies hàbils (Art. 8.8).
- La guia docent és la que preval en cas de conflicte (Art. 10.5).
- No es poden modificar dates d’examen excepte causes justificades (Art. 13.5).
- Pots demanar canvis de grup els 10 primers dies hàbils (Art. 13.9).
- Un acte d’avaluació presencial pot durar com a màxim 4 hores (Art. 15.6).
- Els resultats dels actes avaluatius s’han de donar a conéixer com a màxim 15 dies hàbils després de la seua realització (Art. 17.1).
- Els alumnes tenen dret a revisió (Art. 18.1).
- Després de la revisió els resultats definitius s’han de donar a conéixer com a màxim 2 dies hàbils després de la revisió (Art. 18.5).
- Els alumnes tenen dret a reclamació d’un acte d’avaluació la influència de la qual en l’assignatura siga major o igual a un 20 i també a reclamació de la nota final de l’assignatura (Art. 19.1).
En el títol IV de la NRAEA, s’explica l’avaluació per currículum (ExC) que explicarem breument:
- Suposa l’aprovació d’una assignatura suspesa dins d’un bloc curricular.
- El bloc curricular depén de l’ERT, es pot consultar en els plans d’estudis; menys el 1r curs del grau o màster que sempre formarà un bloc curricular (Art. 22.3).
- L’assignatura a aprovar no pot ser una optativa, una pràctica externa, el treball final de grau o màster o una assignatura que acredite un nivell d’idioma (Art. 22.7 i 22.8).
- Cap de les assignatures del bloc pot tindre qualificació de NP (No Presentat) (Art. 23.3).
- S’ha de tindre aprovats el 75% dels crèdits del bloc (Art. 23.4).
- En l’assignatura suspesa s’ha de tindre una nota mínima de 4 (Art. 23.7).
- El bloc curricular ha de tindre una mitjana ponderada igual o superior a 5 en el primer bloc; o igual o superior a 6 en la resta de blocs (Art. 23.7).
- Si totes les condicions es compleixen l’avaluació per curricular es realitza automàticament al juliol. Si algun punt no es compleix la CE estudiarà el cas, realitzarà un informe i el posarà a la disposició del CPEC (Comissió de Permanència i Avaluació per Currículum) perquè es valore (Art. 23.8).
- Si se t’aplica l’avaluació per currículum però es vol renunciar a ella, s’ha de comunicar a l’ERT en un termini de 10 dies des de la resolució (Art. 23. 6).
Quina és la duració màxima que pot tindre una acte d’avaluació?
Quatre hores.
Quan es pot avaluar a un alumne com “no presentat”?
La qualificació de no presentat, que significa que l’alumne no ha sigut avaluat, s’assignarà quan els actes d’avaluació en els quals l’alumne ha participat suposen en conjunt menys del 20% de la valoració final de l’assignatura.
Existeix un termini màxim per al lliurament dels resultats dels actes d’avaluació?
Els resultats dels actes d’avaluació s’han de donar a conéixer als alumnes en un termini màxim de quinze dies hàbils després de la seua realització, ja que constitueixen un element important per a la millora del seu procés d’aprenentatge.
Quins nous canvis s’han produït en la Normativa de Règim Intern i Avaluació de l’Alumnat?
- Totes les assignatures hauran de tindre una recuperació estipulada en la guia docent.
- Els alumnes hauran de conéixer les seues qualificacions amb almenys quatre dies d’antelació a la recuperació de la mateixa assignatura.
- No es podran fer exàmens/test en cap de setmana.
- No es podrà avaluar més d’un 40% de l’assignatura el mateix dia.
- S’han de convocar tots els actes d’avaluació amb un mínim de 7 dies d’antelació per correu electrònic.
- Les assignatures amb un alt percentatge de suspensos seran revisades.
Amb la modificació del percentatge màxim d’avaluació en un únic dia com funcionaran les proves de recuperació?
En el cas de proves de recuperació aquesta norma no s’aplicaria igual que en els casos que la junta de centre ho autoritze.
En la convocatòria de les proves quines ha d’especificar-se?
En el correu electrònic on es convoque als alumnes a la prova han d’especificar-se totes les condicions de les proves, com ara: data, lloc, duració, materials, etc.
Com es revisaran les assignatures amb un alt percentatge de suspensos?
Estàs assignatures seran revisades de manera individual per les comissions acadèmiques del títol.
Estructures acadèmiques responsables dels títols oficials i les seues comissions.
Quines funcions s’han afegit a aquesta comissió?
– Elaborar la proposta de Informe de Gestió del Títol, un document que recull informació de tota mena sobre el Grau: anàlisi del funcionament, qualitat, satisfacció de l’alumnat, implantació de millores… Posteriorment aquest document és aprovat pel màxim òrgan de govern de l’Estructura Responsable del Títol.
– Revisar les guies docents d’aquelles assignatures amb rendiment irregular per a millorar-les i prendre les mesures oportunes.
Quan es renovaran els estudiants que representen a l’alumnat en la CAT?
En finalitzar el procés d’eleccions als representants de l’alumnat cada curs acadèmic.
Què s’ha afegit?
De manera excepcional, es podran realitzar pràctiques externes durant el mes d’agost.
Quan la modalitat de tutories siga sota demanda, la cita per a realitzar-les serà, com tard, en els següents 6 dies hàbils després del dia de la sol·licitud. Aquest termini s’ha ampliat en 1 dia, ja que abans eren 5 dies hàbils.
Què s’ha afegit?
Les sol·licituds de tutoria sota demanda s’han de realitzar mitjançant l’aplicació de tutories de la Intranet.
Què s’ha afegit?
En aquelles assignatures en les quals s’observe una taxa de rendiment estrany respecte al context de la seua impartició, la CAT del títol estudiarà la situació sol·licitant informes al Professor Responsable, al Departament i, en el seu cas, a l’Institut de Ciències de l’Educació, amb l’objectiu de proposar un pla de millora. De manera general, es consideren anòmales taxes de rendiment inferiors a 25 punts percentuals per davall de la taxa de rendiment objectiu.
La informació relativa a la data i hora per a realitzar l’automatrícula podrà consultar-se en la intranet amb, almenys, dos dies naturals (incloent no laborables) abans del començament del període de matriculació.
– El sistema d’avaluació de cada assignatura, així com el professorat responsable de la mateixa han de ser especificats en la guia docent de l’assignatura abans del començament del curs. El sistema d’avaluació no podrà ser modificat durant el curs.
– El sistema d’avaluació de cada assignatura inclourà els mitjans d’avaluació utilitzats, el nombre d’actes d’avaluació, el pes d’aquests en la qualificació final i el procediment de recuperació.
– Es defineix com a acte d’avaluació qualsevol activitat que permeta la recollida sistemàtica d’informació sobre el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’estudiant, a través d’un o més mitjans d’avaluació, per a la seua posterior anàlisi i interpretació, amb la finalitat de determinar el grau d’abast dels resultats d’aprenentatge previstos en l’assignatura. És a dir, un mateix acte pot tindre diverses metodologies; per exemple, un examen amb una part de problemes i una altra de tipus test no són dos actes sinó un.
– Un acte d’avaluació s’anunciarà mitjançant una convocatòria que ha d’enviar-se amb, almenys, 7 dies naturals d’antelació a la data de l’acte, mitjançant el correu electrònic de la Universitat així com altres mitjans que el professorat estime.
– Els sistemes d’avaluació hauran d’estar definits en la guia docent i podran ser: prova escrita de resposta oberta, prova objectiva, examen oral, treball acadèmic, projecte, problemes, casos, portafolio, diari, mapes conceptuals, observació i proves del minut. Això no impedeix que es puguen incloure altres sistemes sempre que ho autoritze la Universitat i estiga inclòs en la guia docent.
– Quan l’acte d’avaluació siga presència s’entén que serà vigilat i cronometrat. En la convocatòria s’haurà d’especificar el lloc, data, hora, duració, material autoritzat i qualsevol condició especial que es considere necessària.
– Quan l’acte d’avaluació consistisca en el lliurament de treballs, projectes, problemes, etc en la convocatòria s’haurà d’especificar la forma i termini per al lliurament.
– Quan l’acte d’avaluació consistisca en mitjans d’observació o proves de minut no necessiten una convocatòria prèvia.
– Si el sistema d’avaluació és prova escrita de resposta oberta, prova objectiva o examen oral no podrà valdre més del 40% de la nota final els actes duts a terme en un mateix dia. Amb la justificació de la Junta de centre aquest percentatge podrà ser de fins al 60%.
– En un acte de recuperació si es podrà superar el 40% del pes de la nota final i preferiblement usarà el mateix sistema d’avaluació que la prova de recuperar.
– La duració màxima d’un acte d’avaluació presencial serà de 4 hores, en el cas de les recuperacions pot ser de fins a 5 hores.
c. Resultats de l’avaluació d’assignatures.
S’han de conéixer les qualificacions de l’acte d’avaluació ordinari almenys quatre dies abans de la realització de l’acte de recuperació.
d. Revisió de les qualificacions.
El professor o professora haurà de programar el lloc, data i horari on es durà a terme la revisió. Haurà de ser almenys 48 hores després de la publicació dels resultats provisionals i abans de 5 dies.
e. Reclamacions sobre les classificacions.
La Comissió de Reclamacions d’Avaluació podrà sol·licitar al professorat o els serveis de la universitat els informes que considere necessari.
f. Modificacions de qualificacions.
Les modificacions en les qualificacions per les causes previstes en l’Article 20, lletra a), es podran dur a terme pel professor responsable en el termini màxim d’un mes des de la data de signatura de l’acta on figure aquesta qualificació.
Normatives d’Integritat Acadèmica de l’Alumnat de la UPV.
Es podran prendre mesures contra els alumnes que incomplisquen les bones pràctiques de convivència?
Sí, dins del respecte al principi de proporcionalitat, podran adoptar-se mesures desfavorables enfront dels qui alteren la convivència a la Universitat Politècnica de València o amenacen fer-ho, només quan resulten necessàries i responguen efectivament a fi de preservar o restablir aquesta convivència, a la necessitat de protegir els drets i llibertats dels altres, la seguretat i la salut o el normal desenvolupament de les activitats.
Quines mesures urgents es podran prendre?
El Personal Docent i Investigador i el Personal d’Administració i Serveis:
– Podran prendre les mesures oportunes per a evitar o posar fi als actes que incomplisquen les bones pràctiques de convivència.
– L’expulsió del recinte, sempre previ advertiment. Si fora necessari es podrà requerir l’assistència del Servei de Seguretat.
– Es podrà comprovar la identitat de les persones involucrades en aquests actes.
Durant les activitats docents que mesures urgents es podran dur a terme?
– El/la docent podrà sol·licitar que s’abandone l’activitat a aquelles persones que no s’identifiquen o no es troben matriculades en l’activitat pertinent.
– Es podrà impedir l’entrada l’entrada després de l’hora d’inici quan puga veure’s afectat el normal desenvolupament de l’activitat.
– Durant la realització de l’activitat es podran adoptar les mesures necessàries per a garantir el seu normal desenvolupament. Inclosa l’expulsió del lloc on es realitza l’activitat.
– Les mesures s’aplicaran únicament durant el temps necessari.
– Podrà derivar-se en perjudici de responsabilitat disciplinària.
– El/la docent estendrà acta de qualsevol mesura adoptada.
Què es considera un acte fraudulent en acte d’avaluació?
L’alumnat de la Universitat Politècnica de València haurà d’abstindre’s de participar en activitats fraudulentes en els actes d’avaluació amb l’objectiu d’obtindre un avantatge injust respecte de la resta de l’alumnat. Es consideren acte fraudulent:
– La suplantació d’identitat.
– La utilització o possessió d’informació a l’abast de l’alumne de qualsevol suport o materials no autoritzats.
– Mentre no aquest expressament permés la comunicació oral o escrita la transmissió d’informació per qualsevol mitjà.
– L’activitat dirigida a l’obtenció o utilització il·lícita de continguts no autoritzats.
– La utilització de continguts elaborats per terceres persones, o paraules o idees i usarles com a pròpies.
En el cas que algun alumne obtinguera material il·lícit, què ha de realitzar?
És deure de l’alumnat comunicar al professorat la recepció d’aqueix contingut, sense obligació d’identificar la seua procedència.
Què ocorrerà si el docent detecta algun comportament contrari a les bones pràctiques d’honestedat acadèmica?
Si el professorat detectara qualsevol comportament contrari a les bones pràctiques d’honestedat acadèmica en el desenvolupament d’un acte d’avaluació requerirà a la persona implicada perquè cesse la realització d’aquest acte i entregue els materials corresponents.
Aquesta actuació suposarà la suspensió del dret a ser avaluat per infringir la Normativa de règim intern i avaluació de l’alumnat. Addicionalment es considerarà la competència transversal de responsabilitat ètica com no desenvolupada.
S’estendrà una acta amb tota la informació del succeït i es posarà a disposició per a la seua inclusió en el Registre d’Integritat Acadèmica
La persona interessada podrà formular al·legacions contra la mesura adoptada.
En el cas que el procediment fraudulent es duga a terme durant la correcció, què procediment es durà a terme?
Es procedirà d’igual forma als comportaments fraudulents detectats durant la realització de la prova.
Què ocorre si no s’estén acta o aquesta no és comunicada al Registre d’Integritat Acadèmica?
Serà considerada nul·la, devent l’Estructura Responsable del Títol restablir el dret d’avaluació de l’alumnat.
Què ocorrerà amb l’acte d’avaluació o treball acadèmic afectat per la suspensió del dret a ser avaluat?
Es tindrà en compte a l’efecte de càlcul de la nota mitjana ponderada de l’assignatura, sense sumar cap qualificació.
Normatives específiques de centres.
Cap sistema ni acte d’avaluació serà limitant per a l’obtenció de la qualificació final. És a dir, no es poden establir qualificacions mínimes per a ponderar en la qualificació d’una assignatura.
Com ha de ser el sistema d’avaluació i els percentatges dels mateix?
Almenys s’utilitzaran dos Sistemes d’Avaluació diferents per a l’avaluació d’una assignatura. Qualsevol Sistema d’Avaluació que s’utilitze tindrà una influència superior o igual al 10% i no superarà el 80% de la qualificació final de l’assignatura. La influència d’un Acte d’Avaluació en la qualificació final de l’assignatura no serà superior al 40%. A més, la suma dels actes d’avaluació realitzats en un dia no superarà el 50%.
Més informació ací.
ETSICCP – Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Camins, Canales i Ports.
Els exàmens escrits podran constar de preguntes de resposta oberta, de preguntes tipus test, d’exercicis i casos pràctics, o de qualsevol combinació d’ells. El nombre màxim d’exàmens escrits a definir en la Guia Docent serà de dues (2), i excepcionalment de tres (3) en el cas d’assignatures amb 7,5 ECTS. En la següent taula es detalla el pes dels exàmens i de la resta de proves en la nota global de l’assignatura, en funció del nombre d’exàmens.
Com es defineixen els criteris d’avaluació de la Guia Docent?
El sistema d’avaluació a definir en la Guia Docent serà el més senzill possible, evitant l’aplicació de fórmules complexes per a obtindre la nota final a partir de notes parcials, ponderacions, etc.
Les activitats avaluables han de quedar convenientment identificades i prou definides en la Guia Docent. Només els actes d’avaluació que tinguen un pes igual o major al 30% en la nota final, i siguen recuperables, podran tindre associada una nota mínima per a compensar amb altres actes en la nota final. Aquesta nota mínima no podrà ser major de 4/10.
En cas de suspens, la nota final de l’assignatura es calcularà de la següent forma:
- Si totes les notes parcials superen els llindars mínims per a compensar, la nota final serà la mitjana ponderada de totes les notes parcials.
- Si totes les notes parcials són inferiors als llindars mínims per a compensar, la nota final serà la mitjana ponderada de totes les notes parcials.
- Si alguna nota parcial és inferior al llindar mínim per a compensar, i la nota mitjana ponderada és menor de 5, la nota final serà la mitjana ponderada de totes les notes parcials.
- Si alguna nota parcial és inferior al llindar mínim per a compensar, i la nota mitjana ponderada és major o igual a 5, la nota mitjana final estarà compresa entre 4 i 4,9. Els exàmens escrits previstos seran sempre recuperables. Quan el pes dels exàmens escrits en la nota final siga menor del 60%, caldrà preveure la recuperació d’una part de la resta d’activitats, de manera que s’arribe, com a mínim, a l’anterior percentatge de recuperació global. Aquest aspecte quedarà clarament reflectit en la Guia Docent.
Més informació ací.
Els alumnes disposaran de dues oportunitats complementàries per a aprovar una assignatura; l’avaluació contínua i la recuperació de les parts no superades. Els alumnes hauran de poder optar al 100% de la nota de cada part tant en els actes d’avaluació corresponents a l’avaluació contínua, com en la seua recuperació.
Existeix nota mínima?
Es podran fixar mínims per a alguna o totes les parts de l’avaluació, en cap cas superiors a 4. Aquests mínims, en cas d’existir, no es podran aplicar a aquelles parts de l’assignatura amb un pes inferior al 20% en la nota d’aquesta.
Quin és el màxim valor que podrà tindre un acte d’avaluació?
Cap acte d’avaluació podrà suposar més del 60% de la nota final de l’assignatura.
Què es considera justificant suficient per a no concórrer a un acte d’avaluació?
Sense perjudici d’altres causes que puguen apreciar-se per la Direcció de l’EPSA, ha d’entendre’s que justifiquen prou la impossibilitat objectiva de concórrer a un acte d’avaluació i, en conseqüència, han de considerar-se causes suficients per al canvi de data d’aquest acte a un alumne, les següents, sempre que concórreguen en el moment de realització d’aquest:
- Malaltia greu o hospitalització de l’alumne.
- Assistència a un acte o deure personalíssim i inexcusable.
- Assistència a un acte d’interés per a la Universitat (actes de representació estudiantil o esportiva, recepció de premis rellevants, etc.).
Tenint en compte l’anterior, l’alumne afectat per una causa objectiva que li impedisca l’assistència a un acte d’avaluació amb un pes superior al 20% del resultat de l’assignatura, podrà sol·licitar a la Direcció de l’EPSA, de manera excepcional, el canvi de data de l’acte d’avaluació. La Direcció resoldrà la sol·licitud, valorades les circumstàncies que la motiven, i, en cas d’estimar-la, traslladarà al professor responsable la decisió, a fi de que duga a terme la prova d’avaluació a l’alumne afectat. Si l’alumne no està d’acord amb la decisió del Centre podrà plantejar la seua sol·licitud al Vicerectorat d’Alumnat i Extensió Universitària, que resoldrà la qüestió, traslladant al Centre la decisió, per a la seua execució, si escau.
Més informació ací.
Els estudiants acudiran al lloc on es desenvolupe l’acte d’avaluació, almenys deu minuts abans de l’hora assenyalada per al començament, proveïts del corresponent document oficial d’identitat i/o carnet que acredite estar matriculat en la UPV.
L’alumne que es negue a identificar-se serà expulsat de l’aula.
Quines conseqüències produeix incórrer o cooperar en processos fraudulents?
Els estudiants hauran d’abstindre’s de la utilització o cooperació en procediments fraudulents durant les proves d’avaluació, entre altres:
- Copiar mitjançant qualsevol procediment.
- Plagiar parcial o totalment treballs aliens.
- La comunicació per qualsevol mitjà amb un altre estudiant o amb una altra persona que es trobe a l’interior o en l’exterior del lloc de l’acte.
- La suplantació de personalitat i la falsificació de documents.
- L’incompliment de les indicacions exposades en la convocatòria d’examen.
- Alteració del normal desenvolupament de la realització dels exàmens.
Quan un estudiant incórrega en algun dels supòsits contemplats en els articles anteriors, se li anul·larà l’acte i serà expulsat de l’aula. El professor comunicarà a la Comissió Acadèmica del títol la incidència i aquesta decidirà les mesures a prendre. La Comissió Acadèmica establirà la gravetat de la falta comesa i proposarà les mesures corresponents:
- En cas de falta lleu: l’acte es qualificarà amb un zero.
- En cas de falta greu: se suspén l’assignatura.
- En cas de falta molt greu: se suspén l’assignatura i s’obrirà expedient a l’alumne.
Més informació ací.
Manual del Representant d’Estudiants de la UPV.
En l’oficina d’ESN de la UPV. Es troba a la Casa de l’Alumne (edifici 4K), primera planta, sala d’associacions. L’horari habitual és de dilluns a divendres d’11 a 14h i de 16 a 19h, encara que a vegades hi ha canvis. Pots consultar-ho en la pàgina de Facebook de ESN Valencia UPV.
On es troba l’oficina d’ESN?
Es troba a la Casa de l’Alumne (edifici 4K), primera planta, sala d’associacions.
Quin és l’horari de l’oficina d’ESN?
L’horari habitual és de dilluns a divendres d’11 a 14h i de 16 a 19h, encara que a vegades hi ha canvis. Pots consultar-ho en la pàgina de Facebook de ESN Valencia UPV.
Primer has de dirigir-te a la secretaria del teu centre d’estudis per a abonar la taxa corresponent i recollir el document que l’acredita. Quan ho tingues pots acudir a l’oficina del Banc Santander situada en l’Àgora de la UPV, on et donaran el teu nou carnet en el moment. L’horari de recollida de carnets UPV és els dimarts i dijous de 8.30 a 10.30h i de 15 a 17h.
2. Prem en “Notificacions”.
3. Selecciona l’opció “Sense notificació” i prem “Guardar”.